syurga ku

syurga ku

Sunday, August 30, 2009

"Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan"

Tanggal 31 Bulan 8 57
Hari Yang Mulia
Hari Bahagia
Sambut Dengan Jiwa Yang MERDEKA
Mari Kita Seluruh Warga Negara
Ramai-Ramai Menyambut Hari MERDEKA
MERDEKA....
"That in the opinion of this Council the Flag of the Federation of Malaya should
be as follows:- Eleven horizontal stripes alternately red and white in colour,
the uppermost stripe being red, having a blue quarter with a cresent and eleven
pointed star in yellow superimposed, the standard size of the flag to be six feet
by three feet."

KEBANGGAAN NEGARA
Terowong SMART
Ratu Skuasy Negara
 
 Menawan Puncak Dunia
 
 Menara Berkembar Petronas
Putrajaya  
Sistem Transit Rel Ringan PUTRA
Malaysia Melancarkan Mikro Satelit


Negaraku
Tanah tumpahnya darahku
Rakyat hidup
Bersatu dan maju
Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan
Raja Kita
Selamat bertakhta

Kemerdekaan yang dikecapi bermakna kita bebas
bukan sekadar daripada penjajahan fizikal
malahan mencakupi spiritual dan mental.
Erti kemerdekaan yang dinikmati ialah membebaskan diri daripada cengkaman kuasa asing seterusnya berusaha bangkit sebagai bangsa bermaruah.
Kekuatan politik untuk memperolehi kemerdekaan perlu didokong oleh penguasaan ilmu pengetahuan untuk mempercepatkan proses pembangunan negara
**saya bangga menjadi anak MALAYSIA..
MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

Friday, August 28, 2009

Apasal la aku malas sembahyang....

Apasal la aku malas sembahyang
Tuhan kasi aku jasad siap dgn bayang2
Bukankah lebih beruntung drp tiang
Berdiri tanpa roh siang & mlm

Apasal la aku malas sembahyang
Kehidupan dah best keluarga pun dah senang
Negara pun dh aman tidak lagi hidup berdagang
Takkan lah 5 minit 5 waktu tak blh luang

Apasal la aku malas sembahyang
Tuhan kasi otak supaya aku x bangang
Tuhan kasi ilmu boleh fikir susah senang
Tuhan kasi nikmat kenapa aku x kenang

Apasal lah aku malas sembahyang
Pergi merewang sanggup sampai ptg
Beli tiket konsert aku sanggup beratur panjang
Apala aku ingat masuk Syurga boleh hutang?

Apasal la aku malas sembahyang
Aku kena ingat umur kita bukannya panjang
Pagi kita sihat petang boleh kejang
Nanti dlm kubur kena balun sorang2

Apasal la aku malas sembahyang
Siksa neraka cuba la bayang
Perjalanan akhirat mmg terlalu panjang
Janji Allah akan tertunai x siapa boleh halang


*Buat renungan saya & keluarga sy...Anda pun jua...

Thursday, August 27, 2009

Keinsafan

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM

Lindungilah dan peliharalah kami, kedua ibubapa kami, suami, isteri dan anak2 kami, kaum keluarga & ampunkan semua saudara Islam dari azab seksa api nerakaMU, YA ALLAH.

Sesungguhnya kami tidak layak untuk menduduki syurgaMU namun tidak pula kami sanggup untuk ke nerakaMU, YA ALLAH.

Ampunnilah dosa2 kami dan terimalah segala ibadah dan amalan kami dengan rahmatMU, YA ALLAH…amin…

***'Utamakan SELAMAT dan SEHAT untuk Dunia-mu, utamakan SHOLAT dan ZAKAT untuk Akhirat-mu' ...... Subhanallah.

(aku benar-benar kerdil di atas dunia Mu Ya Allah..)

Wednesday, August 26, 2009

Menyambut Awal Puasa

Saya nak kongsi sikit cerita saya menyambut puasa beramai-ramai di kg sy. (Kg Pulau Tambun) Puasa jatuh pada hari Sabtu 22 Ogos 2009 bersamaan 1 Ramadhan 1430 Hijrah. Ramai keluarga yang balik untuk berbuka bersama seperti kuarga Cik ar, Tehlan, Makteh, Maksu, Kemie & saya.. Namun sedih kerana sy xdpt nak snap gmbar memandangkan perut dh berkeroncong minta di isi. Apapun thanks to all yg memeriahkan suasana berbuka meskipun arwah mami dan seangkatan dengan nya pergi buat selamanya. Tapi, kemeriahan di kg tidak akan padam dan sunyi kerana di situlah tumpah darah & tempat bermain kami semua..
Hari ke-2 puasa sy berbuka di rumah makteh bersama angah, maksu, tehlan & abah sekeluarga. Best sgt..Kami berbuka nasi ayam make in Chef Makteh. Saya amik part menbuat sambal lada memandangkan asben sy tokey lada besar...kih...kih...kih.... Ini dia pict yg smpat di snap oleh kameraman Amman..


Juadah berbuka di rumah makteh
Nasi ayam special

Tuesday, August 25, 2009

moh la baca kejap...kisah sy ni.

  • Menamatkan zaman dara sy pada 19 oGos 2007 i
  • isteri kepada Mohd Shahrullah
  • Juga ibu kpd Muhammad Rayyan Iman
  • Saya working di sebuah com.swasta. Walaupun keinginan bekerja di sektor awam pilihan sy, namun saya pecoyo rezeki belum menyebelahi sy..(Mari kita sama doakan agar sy mdapat keje gov..Peace!)
  • Cita-cita saya xpenah pun tetap. Sume sy nak walaupun sy tahu is very imporsible vs posible vs mission imporsible. Sume sy nak..Apapun im proud wif myself.
  • Hobi sy pula tersgt la byk. Exchange alwaysly..(kzue betul kan ayat ni w/pun xpenah den dgor..) Tp my 1st thing important to me is  SHOPPING !!!! itu mmg hobi sy, xpecaye bok cini duit 1 ribu rupiah pun xpe..Sy akan soping dlm 1 ae jer..Hinggakan asben sy pun turut sama dlm hal ini walhal dia xminat pun namun apakan daya beristerikan seorang isteri yg kaki soping mcm sy..Tenkiu...tenkiu...
  • Warna kegemaran sy pula dr dulu hingga kini...COKLAT
  • Jam sy skrg...TITUS (hantaran kawin sy tau) by at OU Damansara
  • Saya still duk menyewa lg after married wif my family. Namun asset keperluan, suami xlupakan. Just wait n see.
  • Aset sy yg xternilaiadalah my Family + my life + my world + my 1st car (satria-byk kenangan bersama) + my 2nd car (my own income tuh ms keje w/pun d/payment dibayar oleh suami sy..kehkehkeh...)sy cuma add duit booking nyer ajer...
  • Saya suka jln2 bersama family.Spend time together2.
  • Tempat hang-out sy adalah di soping complex semestinya
  • Tempat mkn sy sudah tentu di  KFC & McD & Pizza Hut...Easy to make & easy to Eat...(jgn tiru tabiat pemakanan sy) Colestrol high
  • Sy suka pkai jeans n tshirt
  • Binatang peliharran  ------> ikan laga Rayyan (namun telah pun menemui ajalnyer ditepi tong gas rumah kerana kesempitan hidup..tuan rumah xbg mkn daaa...)di adiahkan oleh onni        ------> Burung Serindit Rayyan (adiah dr abah )
  • Hometown sy - Pulau Tambun Pekan
  • Kenangan manis sy dpt merasai kesakitan sblm bsalin & slpas bsalin
  • Kengan pahit sy xsuka nak ingat dh...Bygone is bygone
  • Suami sy Aya berumur 29 thun & bekerja di sektor awam
  • Dialah kekasih awal & akhir
  • Mula bercinta pada tahun 1996 hingga la kami kawin 2007.. smpai lerni dia lah suami sy..
  • Tokoh yang sy suka adalah Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat
  • My best perend AYA & Rayyan ler
  • Xsuka kebingitan, tido dlm suasana senyap & diam
  • Happy go lucky
  • Pengguna setia Maxis
  • Impian hidup ingin sentiasa ada di hati suami dan anak dan dpt mengecapi kebahagian hidup dlm sebuah keluarga..Amin


Tuesday, August 18, 2009