syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 26, 2009

Menyambut Awal Puasa

Saya nak kongsi sikit cerita saya menyambut puasa beramai-ramai di kg sy. (Kg Pulau Tambun) Puasa jatuh pada hari Sabtu 22 Ogos 2009 bersamaan 1 Ramadhan 1430 Hijrah. Ramai keluarga yang balik untuk berbuka bersama seperti kuarga Cik ar, Tehlan, Makteh, Maksu, Kemie & saya.. Namun sedih kerana sy xdpt nak snap gmbar memandangkan perut dh berkeroncong minta di isi. Apapun thanks to all yg memeriahkan suasana berbuka meskipun arwah mami dan seangkatan dengan nya pergi buat selamanya. Tapi, kemeriahan di kg tidak akan padam dan sunyi kerana di situlah tumpah darah & tempat bermain kami semua..
Hari ke-2 puasa sy berbuka di rumah makteh bersama angah, maksu, tehlan & abah sekeluarga. Best sgt..Kami berbuka nasi ayam make in Chef Makteh. Saya amik part menbuat sambal lada memandangkan asben sy tokey lada besar...kih...kih...kih.... Ini dia pict yg smpat di snap oleh kameraman Amman..


Juadah berbuka di rumah makteh
Nasi ayam special

3 comments:

  1. apekah kami tidak dijemput???huhu sedeynya...dah la nasik ayam makteh best...best ever..kalah nasi ayam aida...lalala...terliurnya...

    ReplyDelete
  2. hehehehhe...balik la kg mgu ni...ramai blik buka kat kg waser nyer la..senin kan cuti merdeka

    moh ler kita memeriahkan lg suasana di aidilfitri....upsss....

    ReplyDelete
  3. adoiii haiii pose....pose...nikmat nye berbuka pose..terawih jgn lupa !!

    ReplyDelete