syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 20, 2011

Friso ~ Party Pool



aku dr anak sulung mula pakai milk Friso ni..dr newborn smpai lah dorang xmau..aku mula guna ni lepas lahirkan si sulung Rayyan Iman. Masa tu dia lahir 3kg.time lahir nmpak halus je..kulit pun menggelupas jgak.One day makcik aku a.k.a Makteh suggest suh aku kasik susu formula utk baby bg kasik dia berat sikit..mybe ms tu aku xbrapa shat n pandai lg + sakit bsalin anak sulung nak gerak sini sana, then makteh suggest susu len..aku ni tahap xtau susu mane se yg sesuai.tkut ada effect lain pulak.mmg aku fail time nih.maklumlah makteh dh ramai anak so info dia lebih dr aku..dia suggest aku bg anak minum Friso newborn  sbb dia dpt feedback dr rakan opis mmg alhamdulillah bg anak yg mcm aku nak bg up sikit..ok aku try tin kecik dulu...sesuai..then kekal kan sampai dia umur 2thun lbih..Susu ni ada byk stage tp flavour dia tetap ori.xde len2 flavour..Newborn, stage 1, stage 2, stage 3 n stage 4..setiap stage rege bebeza2 makin besar mkin murah..tu pun ko kene tgok gram.if nak murah skrg ni pun dh ada pakaging dlm kotak.if dlm tin rege dia mak aii xde ciput2 nih..Sampai la aku bsalin si bongsu, si ryan dh stop minum Friso sbb dia dh terikut jejak aku minum milo suam wktu berpantang..so, for long term aku xberapa nak kasik milo sbb byk effect.aku tukar ke dumex dugro chocholate.sampai ler nih kekal ngan dumex..si zarra still continue ngan friso smpai skrg.tp kadang tu tebabas, aku campur jgak susu abg ngan susu adik..lantok..paling berat pun ko berak2 je then hbis..hehhehhe...

Aku nak cite ni sepanjang aku guna Friso, start dr mula smpai skrg setiap aluminium foil aku simpan..aku jadik membership dorang then aku tau ada gift yg blh kita redemption melalui aluminium foil..aku tebus melalui via web dia..Then aku dpt invite dr dorang join the party pool friso pulak..so bila dh fikir belaka ditanggung masuk dgn guna aluminium foil yg aku ada, aku agree setiap rules dia tetapkan..Bila dh baca setiap komen friso pages, aku dpt tau tiket cuma terhad kpd seribu peserta terawal shj !! so dr situ aku dh mcm cuak then call customer service.dorang mengiyakan & aku pun planning dr awl supaya kitaorg smpai sana antara peserta yg bertuah tanpa bersesak2 nak beratur..

to back continue later..

No comments:

Post a Comment