syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 21, 2015

xpayah hidup ni..


Ni lah ofis baru saya..mcmane sy blh dapat keje sini? ha meh nak share sikit..
Hidup ni mudah je.Kita usaha kita dapat.kita x usaha, kita xdapat..yedak? mcm tu la jgak ngan saya.
terus terang saya ckp saya xblh nak duk umh goyang kaki.mkn rezeki hasil titik peluh suami saya sorang.mmg benda tu wajib atas suami tp pd sy,tolong mnolong utk keluarga xsalah.
.pada saya mampu ke xmampu ke, saya tetap nak keje.
mati kutu duk umah. Tobat.
seminggu dua blh la, tp bila dah lama...usshhhhhhh....
menangis !!!

terkadang tu saya menangis jgak sorang2. sampai msg2 en aya ngadu bakpe la hidup saya susah..tp dia bese la pemikiran matang sgt..saya dakpun.kadang tu bodos jgak..dia reply simple je.. 
"Hidup ni xsusah lahh...insyaallah rezeki tu ada je kat mana2..lambat ngan cepat je"...

kan !!!!
xbaik saya menidakkan ketentuan Dia..
Allah Ya Rabbi..

 Ni antara company yg saya tmduga.1st interview lepas tp 2nd xlepas..

 saya dpt kat sini pulak..jalan Beserah tu.
alhamdulillah dapat
 tapi bila balik umh tnya pendapat en aya...pongpangpongpang...
saya tolak..bukan rezeki saya

kat sini saya dpt jgak interview..
Dan akhirnya xsampai 1 hari
rezeki saya disini mybe..

xsusah sebenarnya hidup..Usaha tu yang penting..Kaya miskin senang susah baik jahat tu sume ketentuan..Selagi nama manusia kita tetap sama bernaung di bumi Allah. Saya xmalu pun usha sana sini sorang2. Bukan saya buat salah..yang penting nawaitu saya..selain saya nak kepuasan saya nak bantu serba sikit suami saya. saya bukan hidup senang pun. Sederhana je. xde pun mewah sana sini tapi alhamdulillah saya
 BAHAGIA !!!

Saya mula 7April 2015 baru ni. Ofis ni kat IM je pun. Dekat je ngan umh. waktu masuk 9am hingga 6am. Kerja dari Isnin - Jumaat. Cuti public sume ikut kalendar Malaysia.Saya kerja bawah company cina tp cina ni xbangsa cina yang gong !!!
Mcm sblm ni 1 company sy kerja..memang gong !!!
saya xtahan saya blah !!
Tapi kat sini majoriti sume cina.Staff melayu cuma aku sorang !! hahhahahha
Staff sini sume ok..ofis pun terbaboww...lua je nmpak x se gah tapi dlm...
perghhhhhh....
salute !!

SJSB ni HQ. Dia ada cwngan kat Cheras. warehouse dia kat semambu.nak tahu opis sy more kpd apa, ni saya bg link.


Tugas  saya department sales. saya buat quotation. link dgn customer mcm SHAPADU ENERGY, SHELL, PETRONAS, MAGHZANUL GHINA..saya suka kerja ni sbb pengalaman sy dgn Megalite dulu byk membantu..
alhamdulillah..

Xdan saya kerja seminggu saya dpt interview kat company kontraktor.

Asas Bayu sdn Bhd

Kat asas bayu ni more kpd bidang kontraktor. Dulu sy bwh eletrik tapi ni bwh sivil. 
Lg besar. 
Kerja Isnin hingga sabtu dari 830am hngga 530pm
Mudah mudahan dapat..hehehehehe

 Ni lah ofis baru saya..rezeki baru saya..
kat IM 3 je 
masa ni 1st kerja.babun lagi.awal buta aku mai..duk melangokk dlm kete sambil tgu gate bukak.
tapi xpe 1st day

ni tmpat duduk saya. department saya kat bwh.
dalam ni ada 6 meja staff
saya duk depan pintu kaca.
senang nak usha bos dtg.

 bapokkk la bersih..
lawa giler opis dia!!

 ni sengaja nak tunjuk rajin buat kira2.

ni quotation
korang yg suka dok ngira ketumpatan besi paip ke, diameter berapa, padu ke x, solid ke x..
meh la try..

ni saya berjaya buat 1 oder company..
hahahhaah.
bravo2

 hari2 tgok kalender bila nak cuti..

 
belek2 kalender,
 haaaa siap tulis scope company lg

ni aku bekpes kat meja je. roti selet kacang ngan coklat.
mabelessss

 sambil kira bulu kaki indon ni
tgah lap cermin lagi sedap !!
panorama yg indah

 ni tgkt nak naik atas..masa ni nk blik dh. g punch card

Masuk aeni dah dekat 2mnggu lebih dah. semalam dapat letter offer company. dlm latihan selama 3-6bulan gitu. lepas pd tu bru permenant..setakat ni alhamdulillahhhh...1st gaji nak belanja family dulu !!!!!!! hiphiphurayyyyyy

chaw....
 







No comments:

Post a Comment