syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 28, 2009

Doa Seorang Isteri untuk Suami



Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yg telah ku buat
Kau limpahkanlah aku dgn kesabaran yg tiada t'batas
Kau berikanlah aku kekuatan mental & fizikal
Kau kurnialah aku dgn sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan & keyakinan utk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan mbimbing tanganku di titianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih & redha ats segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adal;ah bidadara utk ku di JannahMu
Limpahkanlah aku dgn sifat tunduk & tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yg t'baik utkku di suniaMu
Peliharalah tingkahlaku serta kata-kataku dr menyakiti perasaannya

Sekiranya...
Suami ku ini jodoh yg dirahmati oleh Mu maka
Berilah aku kesabaran utk m'hadapi segala kerenah & ragamnya

Tetapi Ya Allah...
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bkn utk diriku seorang
Kau tunjukkanlah aku jalan yg t'baik utk aku harungi segala dugaan Mu

Tetapi Ya Allah...
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bkn utk diriku seorang
Kau tunjukkanlah aku jln yg t'baik utk aku harungi dugaanMu
Sekiranya suami ku tergoda dgn keindahan duniaMu
Limpahkanlah aku kesabaran utk terus m'bimbingnya
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yg melalaikan
Kurniakanlah aku kekuatan Mu utk m'perbetulkan keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku utk menarik dirinya keluar dr terus terlena

Ya Allah...
Kau Yang Maha Mengetahui apa yg terbaik untukku
kau Yang Maha Mengampuni segala kesilapan & keterlanjuranku
Sekiranya aku tersilap membuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yg Engkau redhai
Sekiranya kau lalai dlm tanggungjawabku sbgai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bkn di akhirat
Sekiranya aku engkar & derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu

Ya Allah Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi isteri yg dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang soleha
Isteri yang sentiasa dihati...

Amin Ya Rabbal Allamin...

No comments:

Post a Comment