syurga ku

syurga ku

Wednesday, January 21, 2009






INILAH SUMBER INSPIRASI


IBU & ABAH


MOHAMMAD RAYYAN IMAN BIN MOHD SHAHRULLAH.


Syukur ku ke hadrat ILAHI dengan limpah kurnianya dapat aku merasai bagaimana rasa pengalaman mengandungkan & melahirkan zuriat sendiri hasil perkongsian hidup antara aku dengan insan yang amat aku sayangi..Semua perasaan menjadi satu dan ini membuatkan aku semakin berdebar bergelar seorang ibu...( cewah...penuh dgn perasaan kunun...)kihkihkih..


Jam menunjukkan tepat pada pukul 950 pagi aku di sorong ke wad bersalin ditemani suami yang setia disisi. Perangsang dan sokongan dari suami saat aku berada di laboroom, menambahkan lagi semangat aku dan keyakinan diri untuk melahirkan zuriat kami berdua..(erghhhhhhhhhh....arhhhhhhh....Ya Allah....itulah yang kuar dr mulut aku..hehehe) Suami x henti2 bg perangsang..(sikit lg..teran kuat...dh nampak kepala adik tu...) tu je yg suami aku ckp kat aku tp yang seksa siap? aku...eiiii geram tul aku...


Habis tenaga dan aku semakin lemah, tiba2 masuk seorang lelaki berkumis & berjambang dgn bpakaian biasa(sempat lg tu aku menilik..dlm hati aku bkata cpa pulok la ni dtg nyebuk...emmm lantak la xkira la nak tgok ker apa ker...aku mengomen sendiri) ntah apa dia buat dgn nurse2 kat bwah, aku pun xtau..tiba2 laki tu pun ckp kat aku.. xpe sabar yer puan...ambik nafas dlm2..bila sy suh push...puan push kuat2...aku ngangguk kan sajer..zappp...(kulit aku di gunting)...aku di suruh push, & aku dgn sekuat hati pun push la cam org bengong..uuuweeeeeeeeee.....tangisan baby kdengaran..tahniah puan dpt bb boy..dlm sakit2 tu aku dapat hadiah dr suami.. cuuuppp...kucupan terima kasih...aduhh...bestttt...(org ramai tgok senyum kat aku...) wa...bangga2..


Nurse ckp kat suami, awk tau cpa yg smbut anak awk td? itulah pengarah sakit puan..Dato' Dr Ghazali Bin Ismail...suami aku apa lg, g la kejar nak salam ucap terima kasih..


Tanggal 24 Mei 2008 tepat jam 1.55 petang, MUHAMMAD RAYYAN IMAN itulah nama yang diberi lahir kedunia dengan selamat & sempurna..Syukurku kehadrat ILAHI...Apa yang doctor pelatih gode kat bwah aku pun xtau..sakit ke apa ker ntah ke mana dh..tgok anak aku, hilang sume tu..Sementara tunggu aku di operate( jahit mcm sembat baju) kat bwh, suami aku memulakan peranan nye sbgai wartawan xterlatih utk menyebarkan berita gumbira itu..


Jam 330 ptg baru aku ditolak ke luar & dtempatkan di wad biasa..aku npak mama, ella, aya, auntie ani sume sedang mnunggu di luar..dah jadi ibu pun aku ni...emmm apa pun Alhamdulillah Syukur aku Kepada-NYA..


(emm tu lah sedikit byak cerita aku sebelum & selepas bsalin..)




No comments:

Post a Comment