syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 11, 2010

Dengue Fever !!



Alhamdulillah atas segala ujian yg diberikan Ilahi pada saya sepanjang saya berpantang kali ke 2 ni..Dugaan yang xpernah diterima & di uji oleh  Nya disaat2 sy sedang menghabiskan masa bpantang..Sapa yang xkenal blackarea denggi di LKNP?  Org sibuk sana sini kuar masuk spital setiap ae mama bercerita, saya dlm tgah bpantang mmg agak cuak jgak manakan tidak saat bpantang buatnya terkene virus denggi , Allahuakbar !! lindungi la saya...


Nak dijadikan cerita hanya en Aya n abah je positif denggi ae tu bila duk umh mama tp nasib antobodi mereka kuat & xdela ketara sgt smpai kene msuk kuar wad segala..memang kesian time en aya kene virus denggi sume ketahanan jd lemah tp xmelemahkan semangat saya nak jaga dia jgak..Ya allah dlm hati Kau lindungi la aku anak branak..skali ujian Tuhan untuk saya sekali lg dtg..Mlm Khamis 7hb saya mengalami gatal yg sgt ketara bila nak tido mlm..Masyaallah mmg gatal giler !! ingatkan gatal cadar kotor ke apa skali amik koo...!!! jam 230am bila saya bgun, 1 badan naik ruam dari muka smpai la kaki.... Giler sakit n gatal...

Keesokkan nya jam 930am en aya bwk g kecemasan takut allergic pape..dlm fikiran x denggi mesti ruam...skali g test darah mmg SAH denggi tp masalah demam xde, alih2 denggi...Siot punya nyamuk bila masa ko gigit ntah...masuk drip 2 botol & terus saya di tolak ke wad ae yg sama..

Time ni tgah bpantang 20ae mmg sedih giler nak2 bila saya masih fully breastfeed kan zarra..mcmane dia nak susu? mcmane zarra nak tido? cpa nak jg zarra? Sedih !!!!! xpernah saya diuji mcm ni..Nak anta umah mam tidak sekali lg sbb denggi tgah berleluasa..Hanya bb sitter Ryan je yg saya boleh harapkan utk jaga Ryan & Zarra sementara waktu.Mmg dari awal sy xnak anta umh mak merttua xnak nyusahkan dia whatever pun tp en aya yg wat keputusan umie jaga adik n bb...Tq umie n ina sebab jagakan mereka utk saya sepanjang saya di wad...

Selama 2 hari berada di wad byk membuatkan saya sedar kasih seorang ibu berjauhan ngan family nak2 lagi sy tgah bpantang..airmata jgn ckp la setiap ae lebih 15 x saya akan call en aya tnya perkembangan sume..bila mlm lg la sedihh....xdpt nk cerita...

Ahad jam 3pm saya dah boleh discharge dr wad...& org pertama saya jumpa semestinya anak2 saya..peluk cium dari ibu selama 2 ae xjumpa...IBU REALLY2 MISS U !!!!

& selepas kuar wad saya dah mula pantang di rumah sewa sendiri..tidak lg di umh mama..
Terima kasih atas segala Ujian Dari mu....pengalaman berharga sy waktu berpantang.

No comments:

Post a Comment