syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 28, 2011

ALLAH ADALAH MAJIKAN TERTINGGI

Malam di ari Jumaat yg mulia adalah penghulu segala ari yg byk hikmah dan penuh keberkatan....Pd Jumaat ni jugak lah segala kerja membuat saya benar2 sakit hati dgn tugasan di pejabat..Namun saya akui mybe salah saya atau salah dia...Wallahuallam...Dia Maha Mengetahui...Jika ini berpunca dari saya maafkan saya tetapi ingatlah org diatas...anda tidak selalu berada diatas utk selamanya  Suatu hari anda akan merasa duduk di bawah jika EGO mengusai diri !!!

Selama empat tahun setengah saya berkhidmat, ari Jumaat ni la tanggal 28 Januari 2011 buat pertama kali nya saya menangis disebabkan hal yg sgt2 memeningkan saya & menensionkan kepala hotak saya..Bukan menangis kerana kegagalan tapi saya menangis kerana usaha saya utk buat yg terbaik masih belum TERBAIK 100% !!! sakit hati + geram + menyampah adalah resipi yg menjuruskan saya ke arah sesuatu yg negetif hingga kadang kala alpa kerana di situ lah sumber rezeki kuarge saya..

Saya xputus asa !! itu prinsip saya dlm sesuatu kerja yang saya buat.. sampai saya benar2 puas apa yg saya buat dpt diterima oleh empunya  diri tuh ! Memaafkan mungkin tidak secara menyeluruh...Beginilah asam garam bila menjadi kuli capuk & org bawahan...sekadar menerima kesalahan org lain bagi menutup semua sengketa dr berlarutan tanpa kesudahan..akhirnya DENDAM yg ada tanpa disedari..

Saya akan ingat "JADIKAN ALLAH SEBAGAI MAJIKAN TERTINGGI"  itulah yg sebaik2 nya..Niat adalah pemangkin semangat dimana saya diletakkan bekerja & disitulah punca rezeki saya utk berusaha.  Niat itulah yg menjadi titik mula bagaimana memikul tugas yg diamanahkan seperti dlm Surah Al-An'am ayat 162 dlm solat :-
 "Katakanlah: Sesungguhnya sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku untuk Allah, Tuhan sekalian Alam".

Ganjaran di dunia dan kemuliaan di akhirat itulah yang harus saya genggam sebagai matlamat dalam kerjaya secara amnya..Insyaallah segala yg terjadi ari ni saya akan jadikan sebagai pemangkin utk saya berusaha dgn lebih kuat & bersabar dgn karenah org atasan..

2 comments:

  1. amat mendalammm ayat...menikam kalbuuu kuu.....anywayyyy.... bilerr baceee bertamabhh bersemangat and berkobar2.....

    ReplyDelete
  2. tawa dalam tangisan irahh.....sedih nyer....

    ReplyDelete