syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, March 23, 2012

happy besday mak...

 dia yang dirai..


Rentetan dr progress celebrate besday mak a.k.a maktua aku...

Planning aku ngan aya utk besday mak cuma nak bwk g mkn je..xpun beli adiah kat dia..tgok budget dulu..ni planning dr bln 2 dah..insyaallah...

minggu lepas, adik ipar aku suggest nak wat suprise utk aejadi mak..dorang nak wat mkn2 kat someplace la..aku xkisah follow je apa yg dorang plan.en aya pun xkisah..tp dlm hati ehhh sama je planning kami..hehhehhehe...

Dorang pun suggest la restoren lain dr kebiasaan kami mkn anak branak https://www.facebook.com/amy.salwani/posts/10150636934622406?notif_t=feed_comment#!/pages/New-horizon-garden-restaurant/178178225560840

Aku amik part book table, pilih menu bersama dorang, decide kek jgak & atur strategi nak suprise kat mak with ina n yaa..hehheheh...maaf ye mak kami bohong sunat..sume sbb nak wat suprise kat mak especially...

menu mlm tu aku pilih Set D..

Set A (servings for 2-3 pax)
4 dishes + Rice + Chinese Tea + Mixed Fruit @ RM67 nett
*
Set B (servings for 4-6 pax)
5 dishes + Rice + Chinese Tea + Mixed Fruit @ RM97 nett
*
Set C (servings for 7-9 pax)
6 dishes + Rice + Chinese Tea + Mixed Fruit @ RM147 nett
*
Set D (servings for 10-12 pax)
7 dishes + Rice + Chinese Tea + Mixed Fruit @ RM197 nett


dishes aku pilih sama2 dorang.antaranya:

Fried Fish with 3 Taste (siakap)
White Tomyam Soup
Stir Fried Beef with Blackpaper
Fried Prawn with Butter
Stir Fried Kailan with salted Fish
Fried Chicken with Lemon Source
Kerabu Mangga

Puas dok rancang camne nak ajak mak kuar tanpa xbnyak soal..xsyak pape..ishhh penin2..last2 motif KABINET jadik sasaran....

Ok Rabu 21 Mac kitaorg dh set masa sume..sapa gerak dulu,sapa bwk mak,sapa tgu sana,sapa bwk kek..hahhahaha..punya molek rancangan kami..tp ada jgak xsama ngan apa yg dah set aetu..xpe la..janji sume berjalan sempurna..

Pastu otw nak g amik mak, aku ckp ke en aya rasa ikan cam xcukup je sekor..jantan dah nam org...add on sekor lagi..aku call terus oder lg sekor ikan steamed..dorang ckp paling besar 45.00, middle 38.00......aku terus cop middle ikan kerapu masak :

Steamed Fish In Horizons Style (kerapu)
Fresh Orange

  Settle !!


ni masa tgah tunggu dorang siap
 
 Last2 yg sampai dulu kat lokasi adalah besday women..muhahahhahahaha..klako2..lantak..mak dapat agak dh time ni sbb nmpak signboard Horizon Restaurant ms kuar kete...pastu sorang2 kantoi mak npak anak2 dia baru smpai...aku gelak dlm hati..masuk dlm carik meja then duduk..tgu yg lain dtg..

meja kitaorg 

sementara tunggu yg lain, kami bergambau kejap







time ni mmg mak dah tau..tp xtau sapa yg attend..lauk pun sampai satu demi satu..aku tgok muka mak ceria,suka hati,gembira bila kitaorg celebrate besday dia tanpa dia tahu..dan yg paling penting berkat dari sume anak2 dia..Sumbangan walaupun xseberapa tapi NILAI KASIH SAYANG tetap UTUH !!
aku salute..




 
 

lauk2 len dlm Fb..malas nak d/load.

Pastu adik ipau belaka2 masuk sama2 diiringi cucu mak sambil bwk kek kat atuk dorang..uhhh time ni if en aya celebrate kat aku mau dah melelah aku nangis..terharu !! tp xde hokeh...

 kek utk Mak

 bila sume dh amik seat masing2, lauk dh sampai, baru la kitaorg pecah lubang....anyway
SELAMAT HARI JADI SEMOGA PANJANG UMUR UNTUK MAK 
yang ke 56 tahun...
Aminnnn....







Maseh pd member2, family yang sama2 conduct besday mak...

ps:/ Today...23 Mac besday mama pulak....hehehehehheh....Selamat hari jadi Mama..

No comments:

Post a Comment