syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 15, 2012

admitt 3 days sebab...



ni la tempat betul2 depan pintu masuk anak aku lahir.....

 tu la  kat arrow tu saksi jln
aku snap masa aku dpt discaj wad.semetara tgu en aya pulangkan GL..

Bila dah azan iqamat dia, en aya suakan kat pangkuan aku..peluk cium anugerah dari Allah xternilai rasanya tp perasaan xsama mcm dpt anak pertama..tp semua rezeki zuriat yg kita dapat xsama setiap insan.kelebihan kekurangan ada bezanya..bagi aku setiap anak dr 1st hingga 3rd, kesakitan kelahiran semua aku dapat rasai..cuma yg ni je pd aku byk sejarah dan penglaman mlahirkan tanpa bantuan sesiapa..Allahuakbar !!! Allah Maha Besar...


gambr ni 1st touch aku bg di bf..permulaan mmg susu xbyk..susu kuning pekat likat tu la yg terbaik di awal pemprosesan..berat baby aku yg ketiga ni 3.15kg..berat dr yg sulung & ke2.. allah permudahkan aku bersalin kali ni walaupun menanggung sakit sblm bersalin amat menyiksakan..Alhamdulillah..

masa ni en aya setia duduk kat aku dlm blik LRanak2 aku adik ipar dh amik bwk blik umah sementara urusan selesai..aku time ni dh siap jahit sume just rehat je sementara tunggu bed kosong..kat 2jam lebih aku duk dlm ni.. melahirkan dia xseperti sebelum ni..en aya xduduk atas kepala aku..mereka bertiga suami & 2 anak2 aku dpt 'teman, kongsi perasaan' bersama dlm kereta..Tuah 8082 sekali lagi menjadi saksi kami 4branak..

Aku dpt maklum dr nurse keadaan baby aku stabil tp mula2 td dia dh dibagi bantuan oksigen sbb muka dia biru..aku paham faktor sekeliling byk mempengaruhi..aku istigfar byk2 semoga xde apa yg berlaku...Darah baby pun dh kene ambik utk ujian nak pastikan samaada ada jangkitan kuman atau x..aku redha jika itu kebaikan dia.xpe..

Bersalin jatuh pd hari Jumaat 7 dec 2012 jam 940pagi saling xtumpah mcm anak kedua aku Zarra jugak lahir pd hari Jumaat 17 sept 2010 jam 844pagi..Cuma si abg je lahir pd hari sabtu 24 mei 2008..kebetulan nak tgu bed kosong punya la lama, en aya mintak diri nak balik makan.dh la pg xmkn bkerja ke spital..nak solat Jumaat terus..kesian dia..lepas dh nyusu aku minta dia letak kan baby kami kat bed baby sbb aku nak rehatkan badan sekejap..

ms atas bed tu aku xnak teringat dh kejadian yg berlaku..aku takut mcm fobia nak ingatkan detik2 sakit..nauzubillah..cepat2 aku alihkan ke benda lain..betul lah apa yg dikata pengalaman melahirkan anak xsama setiap org..aku akui..

Bila dh ada bed kosong aku ditolak msuk utk rehat..ms ni adik aku aya, sepupu ngan mama ada tunggu kat luar LR anta ns thari..dgn lemah aku diusung nurse msuk ke wad..

wad lowrisk tu la tempat aku dr sulung smpai ke3..kali ni aku admit dr jumaat sabtu ahad..3ae..catat sejarah lagi warga ibu paling lama duk kat l/risk..sebab???? se je bsalin dlm kete..ujian drah dh amik so result nye kene tgu waktu bkerja..bermastautin la aku 2 branak kat c2..ryan cuma 1ae admit, zarra xdan 1 ae pun pg bsalin mlm dh blh discaj..yg ke3, 3ae admit..paling mencabar..

 

yg lucu nya mmg kisah aku paling top aetu..mane patient bersalin dlm kete? ohh ni la patient bsalin dlm kete tadi yer?...mane anak bertuah kotorkan kete bapak dia?...hahhahahahha..mcm2 nurse ngusik..semu nya lucu pd aku..xpelah...dh tertulis aku lahir dia kat seat...dr patient 8org, cuma tgal aku 2 org je ngan patient org asli Chini.yg lain dh blh discaj..

doct sakit puan, doct pakar kanak2 pun turun jenguk keadaan kami..aku ok stabil.doct sakit puan dh benarkan aku balik bila2 ms cuma tgu result doct pakar kanak2 apa yg dorang ckp..if dorang tgok baby dlm keadaan ok walaupun resutl darah xdpt lg dr lab, kami dibenarkan pulang..en aya dh beriya suh tnya doct mintak pulang..aku tawakkal utk keesokkan nya (ahad)

law kat lowrisk seawal jal 640am sume lampu dh kene on..patient pun dh kene bangun..baby pun seawal pg dh kene siapkan utk dimandikan oleh nurse..xleh nak lending2 ngan muka serabai..nasib la patient xramai.toilet plak dpn aku..senang..aku xmandi pun kat wad sbb pyh..kang lmbat anak aku nangis..aku cuma salin kan pek, ganti baju basuh muka je..alhamdulillah sakit kesan jahit kat bwh msuk ae ke 2 dh xrasa..kali ni aku diuji lagi.nipple aku melecet 2 2belah kesan nyonyotan yg xbetul.lgpun susu aku xbyk utk ae pertama..bengkak cuma aku tau ae ke 2 pasti bengkak..masalah nye dh melecet ko paham lah sndiri bila dh kene isap..nauzubillah mengeletik kaki aku tahan perit...tp aku cekal kan hati Ya allah aku buat semata2 kerana Mu dan utk anakku..tu je aku niat allah permudahkan...

 

Pagi Ahad aku menanti penuh debar tunggu doct pakar dtg cek..tgah aku syok terlena kejap, doct Hazwani dr pakar kanak2 menyapa aku dlm tido..masyaallah tekejut aku..dia nak mintak izin letak kan baby dlm bed baby sbb ms tu aku tertido nyusukan dia atas bed aku..duk spital fhm2 je la sakit badan..ngantuk...mmg xdpt lari..doct ckp baby dlm keadaan baik..walaupun result drah dpt tau ae esok (isnin) tp sy tgok baby ok..insyaallah puan ngan baby dh blh discaj aeni....

Alhamdulilllahhhhhhhhhhhhhhhh...Amin Ya Rabbi Alamin..terus hp aku capai nak smpaikan pesanan...time ni en aya duk lepak kat blakang umh makteh borak2 pasal aku terbesalin dlm kete..yg paling gumbira adalah ryan ngan zarra sbb xsabar nak pegang peluk cium adik dia...kul 1045am aku dh blh balik..xsampai thari kul 1120 en aya dh sampai sorang nak amik aku settlekan bil spital..xdan nak mkn thari aku tolak sbb hati dh melambai2 kat umah..

 
 budak2 bwk 12tahun xleh masuk..so camni la dia nak intai adik dia melalui tingkap..pastu kene sound ngan nurse jgn bukak tingkap udara luar masuk kene kat baby kecik..hahahhahahha....

bila dh discaj salam sume, aku singgah kat KP nak beli nipple shields tepek kat breast aku nak tahan nyonyotan...pastu aku terus ke Pekan kejap ber3 nak amik tungku umh maksu..dpt la baby baru jln duk dlm kete..hehheheheheh...

 rm 4.90...balik umh aku try, harammmmmmmmmmmmmmm..brest aku xmuat..
nam jahanammmmmm...
puting xleh masuk pun apa kejadah...











No comments:

Post a Comment