syurga ku

syurga ku

Monday, February 08, 2010

8282 penuh makna

Alhamdulillah....Today is my birthday for 28 years old...2 tahun lagi saya menginjak ke alam 30-an....

Situasi yang berlaku semalam :

sms melalui hp antara saya & asben walaupun waktu tu saya sedang lending atas katil n asben sedang melayan ps2 diluar..tret...tret...."jangan lupa mlm ni...akan ku nanti"......1 minit kemudian sms dibalas...."la..la...la....la...."

Petang seperti biasa di hujung minggu saya dengan manja n gediknye membelai bahu asben supaya keinginan nak g ke balok @ kedai aji dipenuhi sambil mencari alasan yang paling kukuh melawat tok di beserah... 

"yang....emmmm ptg ni jom g tgok dee nak? lama xg sana..lepas tu kita g balok terus..nak x? kita ajak umie skali kot2 dia nak g ke? Sambil membelek majalah impiana, lantas asben pun berkata..." boleh jgak..jom..bu call umie tnya nak g x? ehhhhh....xnak la.call la sendiri...kwang3x....anak yang ajak lebih afdal kataorg...hhehehhe....

Sebelum g, perut terasa nak mkn mknan yang masam2..If ada mempelam pokok depan umh mama alangkah lazat sambil colek ngan asam boi....fuhhhhhhh.....Apakata kita mkn rojak ayam kat cenderawasih sblm g amik umie? nak x? uhhhhhh.....jommmmmmmmmmmmmmmmmm...................


setengah jam berlalu....

saya menuju ke pusat tahfiz balok kerana seperti biasa mak mertua akan menyedekahkan makanan asas berupa beras, gula,susu dan teh untuk anak2 di pusat tahfiz..& seterusnya terus ke rumah dee & niat nak ke kedai aji terbantut memandangkan jam dah menunjukkan 6.35petang...Sepetang kami di beserah dan pulang jam 7.20mlm..

Dalam perjalanan pulang, tetiba saya teringin nak makan satay zul..uhhhh...best dapat mkn satay ni...tp pendamkan dulu kerana mak mertua di belakang..segan pulak...sok besday aku...bwk depa g mkn skali la best jgak ramai2 ni...(ngomel saya dlm hati) Sampai di depan umh, lantas saya pun berkata...." mak...mlm ni xpayah masak la...kita makan satay Zul..830 kang saya sampai.." mak hanya diam tanda setuju...820mlm kami pun sampai ke umah...aduhai.....sume nye xsiap lagi masih mengulit kulit karipap lagi saya berkata dlm hati? ni nak g ke xnak? ishhhh wat malu je ni xmau g...pppsssttttttt.....yang...mak nak g ke x ni? depa xsiap pun lagi ni?...nak.....tgu jap....emmmm....

so..........bergerak la kami sume 2 kerete ke Terminal Satay Zul....Saya 1 family & mak 1 family kecuali Shamil. Situasi berakhir jam 1040mlm...


Sempena besday saya, mkn besar di 
Terminal Satay Zul Teluk Sisek


 

  

  

  

  

  

  





Ketibaan detik 12am....

1130mlm saya ngan Ryan dh masuk untuk tido & perkara wajib haruslah menidurkan si budak kenik ni dulu papehal..Senang dimalam hari...1145mlm asben pun sampai disebelah smbil pegang harakah sementara menunggu detik 12am..( lantas mcm2 bermain di kepala sambil menekup kepala dengan bantal busuk)..ehhh...dia ni kang wish ke x? ingat ke x ni? reminder hp dh setting ni jgn wat lupa sudah....tgu je la apa aksi seterusnya....

12.00am....tenenongnenognenongnenong......(bunyi alarm hp menandakan saya genap 28 thun)
Tetiba saat yang dinanti tiba...tappp........suis lampu ditutup...wah....dgn seboyot2 perutku dipeluk sambil dibisik ......"Selamat ulangtahun yang ke 28..Semoga kuat semangat, matang, tabah dlm kehidupan, dengar kata suami, jgn suka melawan,emo xtentu pasal,hormat, jaga yayak baik2 & bb dlm perut ni baik2...I love u !!!  fuuuhhhhhh...terkedu dlm pelukan lantas saya pun berkata insyAllah....& seperti biasa rutin saya berjalan tanpa ada gangguan dr si kecik..hehhehehehhe......

& mereka lah yang terawal wish besday melalui sms....

awin : wake-up...wake-up...birthday ibu...
           Semoga murah rezeki,
          panjang umur, jadi ibu mithali, 
          ceria selalu &   bahagia selalu....

sarah : Happy Birthday sweet 28 to ibu vouge !
           Happy always bersama family tercinta !

Ermalisa : "Every day is a new beginning...But 2day, is very special!
                It's your Birthday, my fReNzzz...
                And  that's what makes this day all the more beautiful~
                 As you celebrate your special day...Here's wishing you  
                 a very ....~Happy Birthday!~Happy Birthday 2 U...
                Happy Birthday 2 U...Happy Birthday, 
                Happy Besday, Kak Amy~"

Afzan :     "hepi burfday yang"

Lydia :    "happy birthday amy salwani..convey the same msg to
                amy salwana as well ok...hehehe
               ( eh betul ke nama kembar ko tu?)"

nas :         "bfday2...karang nk amik memory card mai ja umh...
                 tp kne ada nonen ke sape2 la...cmera dlm bilik sya"

Tieya :     A great Life..Wid no worries....No bad moods...
               And Happiness always
               ***HAPPY BIRTHDAY***"

Maddy :   "akak!..epY besdey yg ke....erkk??...bpe ek??..
                .0wh, haa..28 tahun.
                 ngee~~...sm0ge pjg umur and epy 0weyz!!...=)"
Rock :       "Happy Birthday Amy!!!"

Fila :        hepy burfday.. may god bless u wif love always..
               btw,congrate 4 ur 2nd baby!"

Azlin  :    "happy birthday wani.. also for your beloved
               twin Amy Suhaila.
               Wish for both of you happy forever.
                Both of u sharing same
                birthday date wit my sis Laily. Tc"

 Nasz :     "eppy besday kak amy..smoga pnjang umur
                 dan dimurahkan rezeki.."

makde : Happy birthday adik !!! yg ke brape ek?
             semoga pnjang umur n murah rezeki.sorry adiah xde.
             jauh nak bg ..hehheheheh






Xdpt mkn pun xpe..tgok pun dh kenyang...
Tq kpd yg menghantar kek special ni...


Thanks to you all......


Nota kaki : ** Hadiah dari asben taim Hari Keputeraan Nabi..
                        Destinasi nye? 
                        Wait & see.....

1 comment:

  1. epy besday mak boyot hehehe moga murah rezeki dan sentiasa diberkati amin...

    ReplyDelete