syurga ku

syurga ku

Thursday, September 16, 2010

raya oh raya....




Selamat Hari Raya  !!!!!!!!!!

Kali ni saya beraya di Kuantan umah mak mertua..ikut turn ....raya kat sini la pulak....walaupun petang sebelum raya makteh ada calling suh balik kg xbest akak xde....uhhhh dalam hati berbungan riang sbb nye saya antara yg diperlukan...cewahhh.....hahhahahha.....pujuk punya pujuk en aya akhirnya tetap beraya kat Ktn jgak....redha.....

Xde pun menu  yg berjaya dihidangkan cuma mlm raya menjengah ke umh mama mkn rendang n ketupat sebelum menyusuri bandar kuantan di mlm raya melihat gelagat warga kota membeli kerepek di jalan Mahkota Square...wahhhhh....jem giler jln ngan bunga api memancut2...keseronokan raya xpenah habis walaupun esok nya 1 Syawal...

Kebiasaan nye en aya akan sembahyang raya kat Masjid Cenderawasih bersama anak teruna dia dan si ibu pulak sibuk mengemas beg pakaian nak balik kg sbb nye mlm nak raya xberapa daya n letih namun pagi raya tetap gagahkan diri sementara nak tunggu en aya balik...Hujan 1 Syawal memberi rahmat buat sume....

Kemudian bertandang ke umah umie dan seperti biasa bermula la rutin di pagi raya..makan + bersalaman + gerak ke umah mama utk beraya bersama sblum ke kg jawa n beserah...1st raya kitaorg xg melawat pusara sbb hujan so ditangguh ae esok..Sampai Beserah jam 11 pagi dan berborak seperti biasa sementara menunggu solat Jumaat dan jam 230 pm saya bertolak pulang ke kg halaman di Pekan..huraayyyyyyyy....

Sampai di Pekan terus ke umah sedara mara yg mane keluarga Pekan dh pun pergi beraya..so saya just follow terus....seronok !!!

permata hati saya

family mertua

kat umh mama

 umah mama

umah kmie

kamiorg baru bgun tido...

half of my family
raya 2010

saje nak tayang kat aku !!

Malas dh nak dload gmbr sbb pg ni dah turun darah menanti kelahiran bb baru....
insyaallah moga dipermudahkan....








No comments:

Post a Comment