syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 18, 2011

dia kasik sy enpon

Firstly first tq 4 my lovely asben en aya...i'm very appreciate..alhamdulillah...May Allah Bless U always..Amin..
life kitaorg sume xleh nak planning awl2..asal plan awl2 mmg kenkadang xmenjadik terus !! tp xde la jgak ada yg plan menjadik tp xsume yg kita plan kita dpt..if dpt, tentu seronok sgt2 rasa mcm xnak dh ae esok nak aeni sepanjang masa..hahhaahah....


Selasa - Jumaat
  • Kebetulan en aya dpt off / mc utk pat ae berturut2..dia ckp nak spend time ngan budak2 sbb minggu sblum nye mmg deret dia xde kat umh sbb tpaksa keje shift..ok la aku pun setuju sgt sbb dh lama bdak2 xbersama dia..ok aku pun call pengasuh bdak2 bagi dia cuti pat ae..skali skala nak jgak dia rehatkan badan.ok settle..dari Selasa-Jumaat mcm biasa lh bila mereka duk 3branak..jap kang bosan betandang umh atuk mereka kat Cenderawasih..kang2 g mkn,kang2 dtg opis aku...mcm tu la mereka..Jumaat nye cerita cam bese en aya pick up aku kat opis kul 530 then kitaorg pun gerak nak pulang..tp bkn trus pulang dia bwk pulak kami g Tmn Bandar kasik anak2 warm up dulu..kasik peluh2,masam2 sikit sorang..bila sebut je tmn bandar,... uhhhhhh...sian w/pun setiap minggu g sana si ryan la org pertama meroyan dlm kete xcited..aku melayan je dorang..dh kat mgrib kitaorg blik.tp xde la blik trus.melencong jap kat bank IM dia nak tgok ot then kami trus mkn mlm.mlas nak kuar lagi bila dh smpai umh.maklum la umh kami bkn nye dekat cam dulu dh...Jungle destinasi terdekat kami dr tman bandar..menu aku mlm tu nasi lemak Juna + carrot susu, dia c/chop + limau nipis..ok dh settle..jom plang...
  • Ehhhh.....xlagi rupanye..dlm kete dia ckp jom kita g beli hp ibu nak....wahahahahhahah........aku bermimpi ke apa ni?...huhuhuhuhhuhuuuuuuu....bila dh selok kan, tpkasa diam2 diri wat2 mcm kita ni umpama semut kecil.....rasa nak tnya ehhh..betul ke nih?...ehhhhhh semut kecil kan mane reti ckp time tu....destinasi yg kami tuju ktn parade..bila dh msuk dia la yg atur blaka2.sy? semut kecil..ikut je mane dia nak g. Ok bila dh smpai kat kdai hp, cam bese dia tnya..nak enpon mane se? blh kan mulut ni cam malu2 nak bukak..emmm...emmm.....ikut la memane pun xkisah..dia tnya BB? emmm xmoh la kecik sgt button dia..wahhhh blh plak demand..skli dia suggest SAMSUNG ngan HTC..tp tokey kdai prefer HTC kat kami..ok lh aku pun ikut je dia kasik aku pilih antara 2 model..then, aku pilih yg nih:.

ni dia adiah dia kasi kat aku..aku tau duit dia ot..dia nak lekat sesuatu...dan dia zahirkan dgn hp ni..amin...blh la aku terima je yg seadanya..siap tukar 8g, install GPS,iQuran Pro,Qibla Qompass,game2 angry bird yg xpenah aku main la nih dh jadi giler men sblm tido, fruits ninja bagai dan yg paling selau masuk folder talking Hyppo..Ryan akan borak dulu kat mane saje..ni lah rakan terbaru dia selain ALIZAn yg xpenah wujud ! rekaan semata2..baterry low sbb dia asyik ckp je ngan katun ni..ni mybe tpikat ngan hp umie nia nih...haihhh...bila dh siap install sume, kitaorg bru la pulang umh jam 940mlm.mmg letih rasa..

 angry birds

 belah2 buah

ha ni teman baik si ryan..dia nagis kasik isp puting dulu...


Sabtu....

  • ni la 1st time keje sabtu kai baju kurung..hehhehhhe..gara2 nak g kenduri kawin malas nak pusing sbb kduri pun area cenderawasih so kai je la lgpun mereka sume ada kat umh atuk kipap..perghhhh...mkn daging masak opor...perghhhhhh giler best !! siap mkn terus balik..en aya kebetulan keje shift pagi smpai jam 7ptg...mlm cam bese..best sbb dia tido umh xtido pondok jaga.
Ahad...
    • Ahad cam bese en aya keje 7am - 7ptg.kami pun bgun jam 940.hehhehehe...ujan + sejuk lagi la balun tido cukup2.xtvt ae ni basuh baju 9ae peram dr ae jumaat lepas2..giler full penyidai kain aku ae ni..mcm duk patblas org!!! lpas bsuh baju mop lantai pulak, kemas umh segala.rutin dh sekali duk umh mmg xde nak relax2 dh.serba serbi kena pantas..alih pokok bunga sume,bsuh bilik air, susun perabot yg ala2 je, masak lagi,siang ikan ayam en aya beli kat kedai Lie pei..haihh...jwb nye ae tu aku 3 branak mkn ayam goreng nasi putih ngan kicap je kat dapur..


    • ni bila dh smpai wktu kemuncak mood rajin menerpa, mcm2 blh jadik..asalkan nmpak fresh dr selalu kira ok la..ada jgak mood bila duk tgok tv.bila kami dh letih, kami tido 3 branak tuh kat depan tv tuh..kipas on 5speed, perghhhhh nyenyak jgak bila sume dh beres sementara nak tgu kul 630ptg..aku dh janji ngan en aya nak beki hp baru yg tetiba xleh wat terima call 'DADDY NISHA' tp aku pelik bakpe la org len call on je kan..apa yg aku tekan ntah..abaikan...kami dh plan tgu umh maktua je nanti.dia smpai then tgal moto then kitaorg nek kete je.lgpun sok dia off..
    • Dlm perjalanan ke umh maktua:-
     yg sorang bergaya camnih..

    yg sorang lg xmau dh duk dlm car seat..mau camni..

    • Sampai je umh maktua, cam bese la penghuni xramai..masing2 ada tugas.aku just tgu en aya blik keje kul 7..sementara tgu, mereka buat keje masing2 dulu..aku baca paper..


     




    • tu la mereka ngan kepek bwg sementara tgu abah blik.................................................................................. ok dh balik pun...kitaorg duk borak2 anak branak sementara tgu azan maghrib, then sy pun gode hp dulu apa yg jem...tgok punya tgok aku TERBlock 'Daddy Nisha' rupenyer...kihkihkihkihhh.....masyaallah mmg buta kayu sungguh time nih !! so dh alang2 kitaorg blik sama 1 kete then g mkn.destinasi kami time tuh kat...
    *

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    *



    • Menu baru adalah try mkn ini....
     7 Ultimate Cheesee Pizza Hut

     
    ni pinggan sy..


    • Mmg marvelosss !!!! 7 lapisan cheese kene plak ngan ball2 sekeliling tuh...best giler...hangus diet kitaorg mlm tuh..kat tepi2 tu korang blh plik nak apa..ada 3 choice..kamiorg plik hawaian chicken..habis licin !! tq en aya.
    • Siap mkn kitaorg msuk parkson carik buku..kot2 kenan tp biasalah bila bwk anak2 mereka yg carik dulu apa yg kita nak..so sweet..
     
     dua bradik terus tuju depan tv cam kat umh men tekan2..


     si bapak bwk larik si kecik dulu ke lain..

    haaa..dia dh mula nak menggodam sendirik..

     si bapak control....


    masih tgok2,belek2 dulu...


    then.....



    berjaya menggodam !! 
    hbis susun 

    dia larik ke sini pulak..


    dan si ryan buat hal sendiri..
    cekonon2 pilih mane yg bekenan..
    dr kecik

     beralih ke buku beso pulak.

     last2 buku bekaitan PIG dia nak..mampuss!!


    TERUS KUAR PARKSON MENUJU KE PARKING KETE


    • Bila dh kuar mall,  kitaorg jln depan alamoda nak carik holder hp dlm kete..jumpa then terus pulang umh....
    xtvt kami minggu lepas yg lmbat nak update.biasa lah bila en aya ada kat umh mmg masa nak on laptop update email sume off ..kecuali dia keje mlm..so aeni dah balik ke rutin lama 2 mlm 2 pg 1 off...seterusnya smpai bln 12 insyaallah..


    No comments:

    Post a Comment