syurga ku

syurga ku

Wednesday, October 05, 2011

selagi xabih...mcm2 hal mauuuu....

hah kau selagi xabih bln,slagi xabih duit,slagi mata xbuta selagi tu laaaaaaaa aku duk hayok apa yg mau..giler betul haku..kasik sribu mmg xsmpai dua ae licin ! giler ko minah kuat betul menternak lemak2 keborosan..tu la habit buruk aku....bila dh kering, aku sepi jap..giler betul...tp aku beli benda yg nmpk then than lama..kira lekat jgk dr aku hbis ke len..byk jgak aku nak cite kejadian dlm minggu ni.blum pun cukup sminggu mcm2 jadik..mcm2 mlayang...haihhhh dunia kehidupan sume DUIT !!  aku nak rewind kejadian satu2..

Kejadian pertama:      

dashBOard saga

nampak? nampak? kejap je jahanam retebenda dlm kete..bkn mau dok dendiam..tgan tu ada je nak kobek..jap kang power window dok turunnnnnn....naikkkkkkkk...turun........naikkkkkkkkkkkkk....selagi xkene jerkoh , xreti nk duk dendiam..lpas puas men window, men plak dashboard ni..tgok tu smpai jem nak bukak! dh 2 minggu dh xleh bukak..selagi xbunyik kat penghulu, selagi tu wat xreti..sampai la disuatu hari yg sejuk, mood pun sejuk,...penghulu pun ayok kete ni ke proton service usha ada guaranty ke xlg..rupenya dashboard xde dlm list guaranty.hahhahaha..nak kene tuka sume dlm limaplohtujuh hengget tunai ! tanpa belengah lagi terus

tukar yg baru dan ori perom proton..terus xusik2 lepas kene warning jgn jhanam kan rete benda sendirik..makpak penat carik duit. tu blum lg kat handbreak lagik..tercabut butang getah pelapik sbb kene henjokkk..aku buat butakan mata seketika...



Kejadian Kedua :

Lascal Board Buggy Mini

muka kan selalu inteprem dlm pesbuk.skali tingggg....jumpa bendaalah ni..tetiba terfikir..ehh bguna jgk kalo beli ni..stroller bkn si kecik yg duduk tp si abg plk yg ngade..aku lh gilir2 dok hayok si zarra..sekali survey terus konpem mau..bila dah chat ngan si owner stroller yg mane sesuai terus dia sajes hok nih....

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*
*

*

*

*


ni dia sujes sesuai bangat ngan stroller aku..tapi if nak return ke hape mmg xleh la..ye la kot2 xngam gg dia ke hape, xke nayer? tawakkaltuallalah..


kan...kan...online di ujung jartik senang...pilih mne kenan, msuk duit tgu duaplohpat jam, kangaroo pun sampai...

taraaaaaaaaaaaaa...ini dia bendaalah tu..eksited smpai dpn pintu opis terus lh bukak tgok.patut ler xkasik return bagai..dah seal upernyer...heheheee...
tq BabyLady ShoopeOnline..carik di pesbuk gerenti jumpa..owner dia MIRA duk area sri gombak, KL..

aku mmg selok giler nak nunjuk kat somi ngan anak2...betapa aku ni giler tenet berpesbuk ada makna tersirat.bkn sekadar men chating2 kosong..dismping menambah ilmu membeli jgak..terus la ngantok umh maktua kat sbrang opis..apa lg ingtkan aku je selok, upernya tgok org2 diatas lagik selok !! kihkihkihkihhhhh...lpas tgah dok ralit pasang, aku pun blah g keje smula..kemudian bila blik keje ptg tadik....


dah g meronda 3 baranak..ehhh kan gedik dpt duk blakang tanpa guna kuasa kaki..berguna berbaloi jgak..baru tenteram mood nak jenjalan lagik..


Kejadian ketiga :

bunga-bungaan

hasil dr ke gugle an sy...romantika di medan warisan xde pict la so bedal romantika negeri mane ntah..sini sapa yg suka ala2 henglesh, mmg betul la ni tmpatnyer..sy sekadar tgok.xde la minat mane pun..tujuan nyer nk carik bunga kt umh sebangse dua.konon2 kasik naik seri sikit..selain ternak debu habuk blh jgk menyejukan mata dan merajinkan aku cuci setiap minggu..ada jgk xtvt.
bukan apa pun sbb balang kaca yg diimport dari kg ni mmg dh lama terbengkalai kosong..xcaya? hah tgok..

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


xde pape pun just pasu kosong yg xde seri..

ni pasu yg aku ckp kan tu..mula ada manik2 bcampur ngan tahik cicak n malas nak buang se se dlm gaulan manik2 tadik, jwb nye belaka2 aku buang terus..

ni dia bunga yg aku ckp 6 7 tangkai tjuhplohpat hengget tunai tuh.. campur 4 lg dua hengget sejambak kali pat jambak tu bunga kecik2..mula la poses mengubah ala2 xmenjadik sorang dirik..



ha ni pun dia..taraaaaa........

ni kat sebelah sinki.bakul rotan tuh dh lama kosong berhabuk aku taruk bunga dua sejambak tadik..gumpal2 lawan ngan daun, camni la hasilnyer..


gitula sume cerita..da aku nak g opis dah...

No comments:

Post a Comment