syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 11, 2012

kenangan dari kami pat branak

Alhamdulillah...
keterlaksanaan niat kitaorg smlm akhirnya tertunai jua...biarpun amik ms lama tp bila rezeki dah ada.. cukup..kami tunaikan niat kami utk insan yg bergelar 'umie' a.k.a MIL aku..

Semalam aku ada kes urgent so masuk opis pun 1/2 day je...belah ptg baru aku msuk opis..aku settle byk benda. nak jadik kan cite, smlm tgah aku duk sibuk settle hal umah, en aya bersore ...meh sini jap nak bincang sesuatu smbil mata mandang ke aku...dlm hati pesal pulak dh dia ni..nak kawin se lagi ke hape..xpenah2 sopan santun camnih..selalu ko men langgar je nak ckp..tgah berak pun ko ketuk pintu nak ckp...ni kan pulak mcm nak bermusuarat..

arrghhh sudahh..

bla..bla..bla....(buat aku senyum panjang dah sbb dia bg kat aku anak branak something...) then tiba bab ke 2 dia pun ckp...

"tolong survey rantai atau gelang emas se..budget 2k...kita hadiahkan kat umie..

perghhhh !!!

time tuh jgak aku rasa nak jurai2 dh airmata !!!
xsangka niat dia nak sgt akhirnya dpt..aku angguk terus bila dia suh aku survey..then aku pun syorkan idea aku kita bg dia gelang tangan sbb rantai mcm tersorok.. en aya pun ckp xkisah la apapun tp atas budget tu la.. ok settle.

pada aku, en aya ni dia mmg sorang anak yg dgr ckp..kasih syg kat korge mmg xbebelah bg..ada rezeki lebih mmg dia xlupa..bkn aku nak puji laki sendiri tp nilaian mata aku selama aku kenal dia 17tahun mmg xubah !! Ya Allah dia seorang anak, abang yg xkan membelakangkan korge dia.susah senang dia share sama2...supe jgak dlm family belah aku..dia mmg menantu kesayngan abah..kepercayaan abah aku pd dia cukup aku
salute !!!! dia mmg pndai amik hati org tua..biarpun kisah lampau kitaorg dia penah kene sound dpn2 ngan korge aku tp tu sume bg semangat kat dia..

Itulah AYA !!!

ok dah balik semula cite asal.

thari tu aku free aku settle kan hal aku dulu then terus aku ninjau kedai emas Wah Chan Jln Bukit Ubi.. ni kedai mber baik mama.xde lain dh dia g..sini je la dia tuju.haku pun terus ke sini jumpa auntie erin..aku mmg selok jgak la sbb bila org dah beri kepercayaan kat kita handle sesuatu utk seseorang, aku jadik teruja nak dapatkan yang terbaik..gerak sorang tanpa beliau buatkan kerja aku cepat..

Melangkah je masuk kedai, aku terus jumpa erin..dia mmg kenal aku anak kak zalilah sbb aku twin so bila mama nak beli emas kene beli utk 2 org terus..tu yg dia cam aku..
aku ckp apa yg aku nak n berapa budget aku. dia ckp if bdget aku mcm ni nak rantai , biasa padat pun mmg aku tahu kecik n halus..dia pun suggest gelang utk aku..

aku aim emas padu sbb at least bila nak pajak ke gadai ke nilaian dia tinggi berbanding emas kosong..aicehhh mcm ada pengalaman je kan..hehhehehehhehe...ni sume aku belajar ngan mama aku..

Erin pun kira2 then acukan kat tgan aku suh pilih..aku pun ckp sy nak carik patern cam org2 tua sikit , xnak cam budak2...dia pun mencelah...nak adiah kat mama ke? hahahhahahahah...mampus2..
aku ckp xde.sy nak adiahkan kat MIL sy...erin pun senyummm..ohhhhh ok2 xpe kita carik lg..

then bila dah dpt aim 3 utas, dia simpan kan dulu sbb aku janji nak bwk sendiri tuan punya badan pilih antara 3 tadi..ptg lepas keje aku mari smula.walaupun kdai tutup 530, aku blik keje pun 530 xpe..komisyen punya pasal 630 pun dia blh tgu..hehhehehhehe.mata duitan sungguh org cina. pandai carik duit.

lepas aku dh settled, aku aim cincin si kenet aku..kurang pun rm191.. alahai comey giler !!! biroh je nmpak..aku tgok je dulu.beli xpun..kene bwk bdak jgak nak acukan kat jari..ok simpan utk ptg kang lagi..
ehhh aku tgok pulak cincin org tua..muhahhahahha..mmg bab emas aku giler dr emas putih..
aset la konon2 nya.. xde duit g pajak jap..hahhahahaha..tp pompuan ngan emas mmg xdpt dipisahkan..bkn nak jadik mami jarum emas smpai ke lengan..cukup la sekadar se dua urat je..akhirnya nah kauuu...duit dia burn pulak kat jari aku ni..ngeh3x...


xpe la aset kan aku ckp..xde duit pajak jap..nmpak je koman camni rege pun 2++ jgak..gadai pun laku lagi nih..ok2 dah..time lunch pun dh nak hbis..aku nak masuk opis pulak..

smpai opis aku call en aya suh dia ckp kat mak dia siap2 blik keje kang aku bwk dorang terus sbb nak kejar masa..tp kemana buat apa en aya masih rahsia kat dorang..ikut dan siap je..

530 aku blik then trus g umh maktua sbb anak2 aku mmg dh naik lemak asyik nak duk umh atuk je dr ae jumaat lepas.geram haku.dr yg kenit tu pun dh hapal jln nak g umh tok..ni sume aura si bapak yg ngelat asyik chong anak pagi2..

aku dpt call en aya xdpt join.kene tugas sukma lalulintas smpai kul 615.pekehal la kan aku pulak yg terhengeh2 nak bwk..xde en aya aku rasa xsyok la.nak jgak dia ada..kang buat2 smpai dpn kedai maktua aku xnak trun,  mapus aku nak bg alasan apa..last2 en aya call smula ckp ok dia follow aku sama..yess !!!

dlm kete en aya pun ngusik dorang ce teka angah nak bwk mak g mane? hehhe..laki aku ni mmg loya buruk dia xpenah habis..tu yg g skali ngan dia xkering gusi asyik ketawa...dorang puas mikir angah nak blanje mkn la, blanje baju la..hheheeh..aku duk diam je layan anak2..

Bila tiba kat depan kedai mmg dorang xbudget lgsung.. area c2 sume kdai dh tutup sbb dah kat kul 6 sume operasi dh tamat..en aya park betul2 dpn kdai emas tp dorang xdpt agak..
trun je kete aku meluru masuk kedai ikut pintu kecik.maktua aku ngan adik ipar tercengang terkejut...aku kenalkan dorang ngan mber mama aku auntie erin...dgr mak aku ckp dr blakang "terima kasih la belanja mak.semoga murah rezeki..."amin...

aku pun mula ckp kat maktua.."mak pilih la gelang mane yg berkenan.td thari sy dh plih 3 utas.skrg mak pilih mane yg sesuai..dia ckp mahal sgt amik yg lompang ni je 16++ je..tp aku mencelah ngan en aya..xpe la amik yg padu ni pun lawa.patern terkini..xpe amik je kami byrkan..

dia menurut je mane se..rege 1900 tp tu belum buang loceng lagi..org tua kan xnak loceng segala..bila dh buang loceng potong lg 60.00.loceng pun berat 0.63 je. rege masih 1840. erin bg lagi less 1800 genap.ok settle.dia pun buat resit dr keadaan tergesa2 nak kejar masa...

Bila dh bayar, kitaorg nampak kegembiraan dia..
xde la nilai nye xseberapa nak dibandingkan kasih syg dia kat kami..pengorbanan ibu selama ni..
tu je yg dpt kami bg buat ms ni bila rezeki ada..



insyaallah turn mama aku pulak akan sampai...amin

utk umie...terima kasih sbb terima saya seadanya mcm anak sendiri walaupun suatu ketika dulu aku selalu kene perli..tp tu sume xpatahkan semangat aku utk jadik isteri kpd en aya..cinta lahir dr hati insyaallah apa yg kami ingin kan sanggup kami lalui...

semoga Allah berkati hidup kami sekeluarga hendaknya..
Amin

No comments:

Post a Comment