syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, November 10, 2012

mukadimah baru


okeh...mlm sblm btolak en aya keje..balik kang kul 1230pg..aku blik keje stop umh mama dulu..jumpa sembang sblum nak nek esok..balik umh sndirik dh jam 9mlm..b4 tu aku stop kat tunas manja dulu..beli mknan utk bekal sok..aku dh niat nak buat sandwish sadin selet ngan mayonis..mkn pagi sok ramai2 bila stop kat r&r..

sampai umh satu apa pun xsiap lg..aku mmg cerewet..sume nak complete.nak bwk sndirk..aku mmg bangsa penggeli !!!  slama check in hotel mmg aku xpenah minum air hotel ke, guna sudu cawan hotel..aku mmg cerewet !!! sanggup aku trun kdai beli air minerel bebotol2..

Ko bayangkan selama aku study 4 thun kat Unitar, mmg aku xpenah minum air yg dijerang..sanggup aku tekengkang2 beli air mineral water cap Giant rm 0.99sen 6 botol utk seminggu bekalan..bkn nak belagak tp xselera tekak..biar aku susah tp xnyusahkan org..sndirik nak sendirik berkorban..

  • pack baju aku ngan en aya
  • pack baju ryan ngan zarra
  • susu/botol/heater/air/pinggan/sudu/gelas/sabun bsuh pinggan
  • angkat baju kat ampaian
  • lipat baju / susun terus
  • sapu sampah
  • kemas umah 
  •  
uhhhh mmg nmpak sikit tp bg aku 4 jam pun blum tentu aku dpt siap..aku ni bangsa nak pack baju sndirik pun sume baju aku punggah..pikir dulu mane nak bwk..pastu kang nak match ngan baju laki aku pulak...pilih sependa lagi..baju dia lagi..nak kene call dulu tnya baju mana nak bwk..suar brape elai.. boxer brape elai..gunting misai xleh tinggal...kang mula tejerit2 dlm toilet mana gunting misai abg..arghhhh sudah...kang berjambang2 cam sajen misai, eii geli haku..cukur bulu harus cukur sblm g..xde aku nak bwk..kang duk dlm toilet berejam nak cukur bulu je..kat umh xpe ko nak lama2..

pastu dh siap, kemas beg budak2 pulak..ni baju harus kene sama..tidak gaduh.baju ko baju aku..tu le nih nak beli sume kene sama..nasib pepet ngan punai lain2..xpe peningkatan kehendak..ok done lipat sambil jeling mata ke tv..

bakul susu dh siap ltak atas meja.just sok pg campak kan je botol susu, susu bebudak, mknan sikit2..sandwish aku decide wat sok pagi..bhan2 dah ada..

kemas umah jap..sapu smpah..lipat kain then susun...ok done..korang kapor ngan menan2 siap ibu cubit..nak men kemas balik !! ha tu la sokmo aku dok ulang..tegas disiplin kan dpt ibu cam aku..kapor skit ke, erot sikit ke alas meja..seleseiii...hatta laki aku sendirik masak pastu tgal ngan belemin2 mmg sengaja carik nahas....nak dgr radio ni bebunyik..ha silakan..wat keje kene ikut tertib..dh siap guna kembalikan ke asal..
bagus jgak mama aku didik dr kecik..skrg aku turun kan kat depa2..

ok time dh kat kul 1230..laki aku xblik2 lg.aku msg suh balik awl..xpyh nak lencong2..sok nak jln jauh..nasib kete aku dh anta car wash..sbb aku tau dia keje mlm.if dia keje pg, aku suh dia je basuh vakum kete...



spoloh hengget je pun..nasib xujan lepas basuh..aku anta pun kat area cenderawasih..dlm 30minit siap..kan aku dh ckp aku mmg cerewet..nak jln jauh kete pun kene besih..

belum setat jln lagik.baru mukadimah..



No comments:

Post a Comment