syurga ku

syurga ku

Friday, November 13, 2009

hardworking man....



Siri memuji-muji asben sendiri....wakakakakkakakaka......
Siri kali ini msuk part II .  Siri part I sila abaikan karana time tu saya sedang bertungkus lumus menyiapkan majlis hr jadi anak sulung kesayangan saya.. So, pict asben saya pd ketika itu tidak dpt di snap..

Cerita ini adalah berkenaan dgn kisah hidup tanaman di bkang umh sewa sy yg sekangkang anak saya tido. Setelah pintu dapur rumah saya di panjati oleh daun-daun, akar-akar kayu, segala mcm ranting apa ke alah saya pun bising sambil memasak..Anda bayangkan setiap hari saya masak, setiap itulah mulut saya membebel kpd asben saya.... bila lah dia akan menjadi seorang suami yg rajin utk memotong segala rumput yg ada kat bkang ni...adooiiiii....malu seh dgn jiran2 tetangga di sekeliling rumah & kucing2 peliharaan yg asyik lalu lalang memerhatikan kemalasan suami isteri mengerjakan semak samun yg ada..

Pada suatu hari berkata lah sang asben saya kpd saya....(ayat zaman purba kala)....ibu...kita xpyah dh nak beli sayur kat pasar len kali....aik??? pesal plak xpyah beli?? hang ni betoi la xjaga kesihatan...Dr Farah Diba Khan menyuruh kita amalkan sayur2 hijau utk kesihatan, dia plak ckp xpyh beli...isshhhh....jgn nak ngarot okey...asben pun berkata...laa.....yg abg tanam sayur kat bkang tuh apa? nak cili, timun, kangkung, serai segala mcm sayur hijau kalau nak, ha petik jer la...xpyah bukak pintu dapur pun xpe...petik melalui tingkap jer boleh...hehehehehhehe....

Saya yg pada mula geram tahap angkasa gaban boleh tersenyum...apalah laki aku ni...otak dh terlebih pandai...ishhh.....ikut la....jgn masuk binatang ke hapa sudah...ibu liku kpala ngan lesung batu ni kang...(time tu tgah tumbuk lada membuat perencah sayur da...)


Pada saya rumah sewa ke rumah sendiri ker sama saja...dh di ajar mendisplinkan diri menjaga kebersihan sejak zaman anak dara lagi....anda bayangkan sejak zaman anak dara saya disuruh lap segala grill tingkap rumah mama oleh abah kesayangan saya tuh setiap minggu slepas solat subuh !!!!!! anda bayangkan sendiri apabila anak dikerah mcm polis...tidak dpt saya bayangkan.....sungguh tradis kejadian itu...kan along kan....sian kat kita....no wonder lah kan.....(kepada asben saya bila anda membaca luahan ini...silakan mengeluarkan air mata anda dan kenangkan semula kebajikan ?& pengobanan isteri anda ini..)
Berbalik kpd cerita asal...tetiba mood asben saya meluap2 utk membersihkan kwsan dapur...seronok sesangat2..ha sbgai blsan saya pun snap la pict asben sebagai suka2...TQ2...


 kita mulakan dari sini...


alamak...tersangkut plak


 dgn muka yang mcm kau terpaksa aku terpaksa

 
 hai.....(sy mengusik dr tingkap dapur)


tamatlah riwayat hidupmu

Sekian terima kasih...

1 comment: