syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, June 27, 2010

old story...


Ini adalah cerita yg dh berlaku minggu lepas..Masalah skrg saya betoi2 malas nak mengupdate belog apatah lg nak karang segala ceritera yg ada..malas sangat2 !! aiisshhh.....
Ceritera nya berlaku :


  •  Sabtu 19hb June saya dah apply cuti sehingga ae Isnin 21 June semata2 nak ikut en aya n the family anta adik nya masuk ke PSA Shah Alam.Ikutkan planning ots nak btolak Jumaat mlm tp sbb penat n mcm terkejar2 nak pack segala baju so decided gerak keesokkan pagi.En aya dh gtau sok pg btolak jam 830 sbb nak smpai awl ke KL.Pack sume baju 3 branak smpai la jam 130 pagi..uhhhh sgt2 meletihkan badan apatah lg kemas rumah segala maklumlah nak tinggal umh  namun sbb ke excited an nak mkn angin, saya gagahkan jgak..Bila dh lending, nikmat tidur dtg tanpa ada gangguan.

  • Pagi Sabtu kitaorg terbabas bangun.. Padahal dh janji ngan adik en aya nak pick-up jam 830 namun ni sume gara2 kesyokkan tido melampau2..9am baru la sume bangun dari tido dh siap nak kuar dlm kul 10am tu pun mcm dh lwat..Lantak..Singgah breakfast di kedai Cik Mat Cenderawasih pekena nasi lemak telur..skali kauu......pedas ya rabbi tp itulah peberet saya..Dalam pada tgah bfast, tret...tret...tret...tuan umh call dh ada dpan umh sbb nak baiki tangki air bocor..pulak dahh....Alih2 jam 11 am baru la kitaorg btolak ke KL..

  • Dalam perjalanan mcm biasa seronok la jgak sbb nya ni lah 1st time drive kete baru..besar n selesa..Duit minyak sume di support oleh mak mertua alhamdulillah rezeki wpun kitaorg xmintak..lgpun mak mertua saya mmg cenggitu..saya tolak cara baik, dia ttp bkeras nak bg..xdela skit segala pinggang langgar segala lubang2..Dan bila tiba di highway Bentong-Raub secara tiba2 perassaan nak mkn durian dtg..aura nya perrhhggg...syokkkkk...walahh....& kesempatan ni saya ngan en aya xlepaskan menikmati durian sana.Ni pict yg smpat saya snap:





  • Sampai di highway Gombak dpt call dr adik ipar nak ajak kitaorg gerak sama2 ke rumah kenduri pulak..aduhhh....tp xkisah pun dh terlanjur smpai, kitaorg follow je..lgpun dh tau jln xde la sesat.Habis sume program, balik umh poksu n merehatkan diri..Plannning saya ngan en aya nak turun pasar mlm di masjid jamek pekene laksa peneng kat area blakang deretan kedai tp hampeh..en aya bantai tido smpai la mgrib..Nasib baik la malam tu diaorg nak gerak ke Subang Parade cari brg keperluan Yaa (adik ipar) yg masih belum lengkap.Tp biasalah xsume brg yg kita nak ada kat satu tmpat..Pada saya la kan if nak wat preparation, biarlah kat tempat kita senang nak carik, pack siap2.jgn tunggu last minute baru nak prepare tp dah kata umie carik brg kat area KL je sudah, saya terpaksa diamkan diri..last2 brg yg masih lg xjumpe tpaksa la dipostpone keesokkan nya pulak..remeh..
  • Jam 12 mlm tu kan Fathers Day so tgu detik 12pg nak kasik kad untuk en aya la konon2..prepare siap2 dr umh.Dia pulak rali tgok bola xde nye kisah..tp arr peduli apa janji bg..



  • apa reaksi en aya? xde reaksi okey sbb mata byk tgok bola live..sorry..tutp citer..

  • Ahad pagi seperti kelaziman turun KL, xsah if xmjenguk car boot kat shah alam..bnyak brg2 yg ada dijual..830am mmg kita dh smpai sbb nye tkut panas terik ngan org yg berpusu2..dapatla jgak 4/5 brg yg berjaya dibeli oleh saya utk rumah & bb nanti..sorry to en aya sbb menghanguskan duit poket dia gara2 saya terlupa nak  draw duit siap2 kat atm..hhehehhehhe....Balik dr shah alam saya decide nak turun KL naik LRt yg dh lama dijanjikan nak bwk Ryan naik sbb nya mula2 smpai Kl dia dh nampak keteapi (LRT) kat atas & terkasima sgt2 sbb xpenah tgok..wahhhh....kesian..so, park kete di stesen Kelana Jaya (time ni kenangan lama bermain2 di kepala...seronok nya jupe Unitar, Giant, Condo, Flyover sume tuh...) time ni tiket pegi & balik KJ - MJ saya yg bayar seramai 8 org dlm rm50.lgpun saya yg ajak mereka naik LRt sama2 biarlah saya yg bayar.bkn nye selalu pun dpt rasai keseronokan mcm ni.ntah brape lama plak lg kan..






  • byk jgak la masing2 shopping kat area masjid jamek ni..almaklumlah mcm2 ada dijual..sediakan duit je apa yg nak pasti dpt..Tp time nak dekat raya lg la syok g masjid jamek ni..sapa yg pernah rasa, pasti tau suasana kat cna..Sekitar jam 4ptg kitaorg dh blik smula ke KJ.Sume brg Yaa dh dapat so happy la dia..Mlm nye pulak saya, en aya n ryan smpat lg bshopping di Sunway Piramid.dapat la beli baju raya bb n ryan jgak..& x ketinggalan ball ryan sebijik..singgah mkn di Mcd sblum pulang ke umh. apapun esok kita tunggu hari pendaftaran pelajar di PSA Shah Alam.

  • Isnin jam 540pg saya dh bangun dr tido.ntah la kenapa  pg ni bgun awl plak dr biasa..pulak tu siap mandi n syampoo bagai lg..air xsejuk tp dingin mcm biasa..best giler mandi n terus solat subuh..umie pun mandi jgak..tp en aya masih lene diulit mimpi ngan ryan.malas nak kejut lg.lgpun kat umh org biarla sy siap awl dr org lain sbb perot tgah mboyot ni lmbat skit nak wat segalanya..Jam 8pg kuar dr umh menuju ke PSA utk pndaftaran pelajar.Giler ko jemmmmmm !!!!!!! tp seb bek la en aya cekap drive cilok2.if takut2 la, ha duk la ko lama2 atas jln xgerak2..driver kat Kl ni sume nye pantas kejar masa.xde takut2, thegeh2..Kota metropolitan mmg gaya hidup mcm tu.

  • Sampai di PSA, sume pelajar wajib daftar sendiri tanpa bantuan ibu bapa..Pada mula dia takut sbb xbiasa lg tp saya ckp awk kene berdikari sendiri, biasakan kat keaddaan sekeliling sbb yg nak belajar awk bkn kitaorg sume..whatever pun buat sndiri.Yakin pd diri sendiri.jgn malu nak tnya fasi2 yg ada..& akhirnya dgn lemah lembut dia pun wat sendiri tanpa paksaan..sementara kitaorg sume tgu di luar dewan.


en aya n ryan sedang menuju ke asrama perempuan ngan brg2 Yaa

Diluar dewan smtara nak tgi Yaa selesai daftar

ni dia aksi yg xboleh x berenggang ngan bola



ni tgah nak tgu turn collect baju orientasi.berehat dibwh pokok.
maaf saya hanya duk dlm kete sbb ryan tido.
hanya snap dr jauh.

time ni umie tgah tgok saiz baju ngan seluar ok ke x.en aya sengaja menyibuk2
padahal duk dlm kete tido memanjang.
skali saya sound g kat umie baru la thengeh2 okehh..


  • Dalam jam lebih kurang kul 12 thari selesai sume..& bila smapai di tgah perjalanan pulang ke rumah poksu, dpt call dr adik ipar nangis2 nak balik umah...hahhahahhahahah...biasa la tuh duk jauh ngan family.mula mmg la terasa tp lama kelamaan umh Ktn dh xnmpak dah...sabar ye Yaa..kitaorg gerak pulang ke Ktn dan singgah dulu umh mak sedara en aya di Tmn Keramat (makndak)..& berenti mkn di Tmn Keramat dulu, smyang jamak n then terus plng ke Ktn dlm jam 330 ptg & smpai ktn jam 630ptg..


  • Ambik kesempatan nak ucapkan Happy Father's Day buat En aya suami saya sbb anda telah berjaya menjadi ayah kepada anak saya dengan sempurna nya dan jgak ayah kpd bakal bb kedua ni & jugak suami terbaik pd saya..jasa anda sgt2 saya sanjung tinggi..

KAMI SAYANG KAMU !!!



Selesai our journey kali ini..


No comments:

Post a Comment