syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 08, 2010

1st day zarra....


Alhamdulillah perjalanan pagi 1st time sejak 2 bln x drive kreta sendiri..menggunakan khidmat driver bertauliah membawa saya ke hulu & ke hilir..pagi ni saya dh pun memulakan rutin kerja seperti biasa setelah 52ae habis berpantang..seperti biasa rutin menghantar bb digalas oleh saya sejak dah masuk rumah sendiri di Permatang Badak sbb en aya terpaksa kerja mengikut shif utk bln Nov ni..So time nak gerak kene set seawal mungkin. keluar dari umah sekitar jam 730am dan sampai ke umah bb sitter jam 740am. perjalanan amik masa selama 10 minit shj. Pagi ni hanya saya ngan zarra je yg ada dlm kereta, si ryan masih lena dibuai mimpi..En aya siapkan bucket zarra letak baik dlm kereta, angkat beg sume, salam, cium dan gerak....

Keadaan dlm kereta sume nya terkawal.Zarra duk diam dlm bucket sbb aircond sejuk + pulak dgn mengantuk bagai...Si Ryan saya anta thari waktu lunch hour umh bb sitter dia..settle kan zarra dulu maklumlah 1st time nak tukar kat tgan pengasuh..alhamdulillah pengasuh zarra tetap org yg sama menjaga Ryan..

Menjelang tengahari saya pun balik umah nak rehat sbb waktu rehat 2 jam so balik solat, mandi segala..Si ryan awal2 dah memujuk xnak g umh mama zie (pengasuh) nak g umh atuk karipap..aduhhh  ni la yg saya xsuka betol...Lepas ni jgn suka menyusahkan atuk dah..duk ngan bb zarra umah mama zie. jaga bb. petang baru g umah atuk.. saya xsuka nak menyusahkan umie wlapun hakikatnye umie xbising tp saya pham dia penat ngan kerja harian dia..melainkan saya n en aya ada skali xpe.tq umie jaga ryan utk setengah hari..

Menjelang petang amik zarra sblum amik ryan..keadaan bb zarra ok..cantik dh mandi siap segala just balik terus tido w/pun jam baru kul 530 ptg..mmg pengasuh ryan take care sgt2..tu yg saya syg nak pas bb ke2 umh pengasuh lain..biarpun mahal nak byr bln2 tp saya puas hati...Tinggal lah ryan n zarra bersama pengasuh a.k.a mama zie mereka...

No comments:

Post a Comment