syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 11, 2010

cerita lama ni..

TENGOK + BELAJAR + FIKIR + PRAKTIK..inilah hasil nye bila setiap pagi melihat burung merpati depan rumah pengasuh diberi makan & dipraktikkan kat umah lama saya (umh sewa)...


1st step carik beras

2nd step lari2 anak...
(time ni saya tnya nak wat pe beras ibu? dgn xde perasaan ryan jwb 
"SIAN BIRD DIA NANGIS LAPO"..apekah ????

3rd step...memulakan sedekah amal jariah..

4th step yeayyyyyyyyyyyy......

5th step muka tanda puas hati

Cerita ni pulak bila saya dah 35ae dlm pantang..sibuk pack brg nak move dr umh sewa..ikut planning cukup bln 10 baru kuar umh tp last2 abih sume baju yg dh saya seperate di hangkut oleh para sukarelawan yg baik hati sesangat2...so, dr bebogel saya 4 branak selama seminggu, moh la kita gerak jugak..tawakkal jer...n tq jgk utk mber2 aya sume...jgak utk mama abah yg awal2 dah mai umh tolong saya ngemas..n jgak utk umie yg bwkkan mee hoon utk kami sume..
 
 
 
 


1st day msuk brg, mama dh pun tejah umh baru saya sbb nak kemas umh baru plak.katanya tkut nanti dorang pkai letak jer brg x bersusun...ampunnnnnnnn....mmg mamam bek hati sungguh dgn keaddan ku yg dlm pantang tp bkn pantang sgt..xsah aku xpegang penyapu..30ae dh sapu bagai...lantak....bentan pun bentan tp seb xkena..alhamdullillah...

Boleh x mlm tu dah abis kemas umh baru? cayer x? tp tu la hakikatnya bila mama yg take duty nak wat sume ni..mama pun sronok bila tgok umh yg anak dia beli.ingatkan kene kondem sbb jauh TAPI suka lg ada !!! alhamdulillah...walaupun baru 1st time dtg..umie pun dtg jenguk ptg tu..berkampung la kami sume di rumah Permatang Badak buat sekelian kalinya..
 
 
 
ni pulak aksi si ryan bila dah xtau nak wat apa tatkala si bapak kuar kerja shif...mati akal si budak ni..







No comments:

Post a Comment