syurga ku

syurga ku

Wednesday, February 23, 2011

perlu lebih gigih..

kami xmau ini pak..

 kami mau yang ni pak aya wehhhh...


Best nye dok tgok korge2 yg selalu travel ni..aiishhhhh....bila la pulak korge sini dpt makan angin camtu..jgn kan kata nak mkn angin tapi MAKAN ASAP  lagi ada!!!!! Eiiiiii.....bantulah saya tuk jadi kaya dgn sekelip mata & dpt kuar berjimba2 mcm mereka ..lepas tu saya nak kembali kedunia asalsemula...nak kejappppp je jadik kaya.. sekali skala dpt bercoti sama2 ngan korge sendirik alangkah nikmatnya dunia..dapat relax dr kerja kat ofis...release tension....luangkan masa ngan mereka2 tanpa gangguan sume...ishhhh giler best !!

Ni tiap kali nak menyimpan..korek je tahu..mane lah nak tabung nk penuh ..dah la kuasa membeli sgt2 lah TINGGI....asal nak jadik banyak..dah jadik sikit..sikit..sikit...terus kering..aduhai...makan asap lagi la...huk..huk..huk...

Bagi korge saya bukan lah kaya giler tapi setakat keperluan tu kenkadang lepas la..nak ikut peel org yg terlebih kaya xde kemampu..tapi sume tu bukan diluar kemampuan kan? Nak seribu daya xnak seribu dalih..USAHA YANG PASTI !!

Tapi pikir jgak erkk... org nak g jenjalan ni ae ni wat keputusan, sok dah on..xde nak pikir budget ke hape..cepat giler pantas !! xpe la dorang duit bertimbun bwh bantal,, saya? rambut je penuh bwh bntal sebab selalu gugur..bila lah saya terbangun suatu hari nanti terus duit berkepuk bwh bantal erk? bilakah...bilakah...bilakah....

Arggghhhhh.....lantak la.redha je dgn apa yg Tuhan kasik kat korge saya.Insyaallah korge saya bahagia CUKUP ! Lunaskan & langsaikan apa yg patut didahulukan n selebihnya baru pikir..Setiap bulan potongan wajib korge lebih utama.

  • utang kete
  • utang moto
  • utang umah a.k.a bank
  • utang bil enpon
  • utang berokband
  • utang ptpTN
  • pengasuh
  • susu + diapers bebudak
  • banjer umah & dapur
  • minyak kete
  • tabungan bebudak
Sian kat bebudak ni makpak kurang bwk g bercoti2..xpa2 tunggu pak hang jadi YB Ladang Rompin kita mintak dia bawak jalan pusing 1 mesia..sekarang patuh dgn mkn angin dari kuar umah Permatang Badak -> Cenderawasih -> Cenderawasih patah semula ke -> Permatang badak...itu je makpak hang mampu..sila ucap time kasih sbb korang masih lagi dapat makan angin hokehh budak2..

2 comments:

  1. alololo...sedeynyer munyik..ilek arr..kami pon x kaya..maka bercoti adalah ikut kemampuan sj..kui3..kmpul2 duit..nti kt g coti sesama nak..hehe

    ReplyDelete
  2. tu ar statemnet ni sbb xdapat itot....huk..huk..huk...kepapaan kami...hahahahha....nak...nak...bila...jln sokmo korang !!!

    ReplyDelete