syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, November 13, 2011

jgn pndang enteng

Halamakkkk..Ae ni dh Ahad,.sok dah keje.. xpuas lg  rasa duk rehat2 kat umh..xsuka...................!!!!!!! rezeki nak dpt keje lain mcm kabur2 lagik..masyaallah mengeluh sendirik !

Ae ni aku xg mane2 pun tp kul 5 kang cam nak ikut en Aya lepak Jungle insyallah if jadik planning dia nak tgok bola live Mesia vs Kemboja..aku pun nak ikut jgak bwk bdak2 skali .lemas weh duk perap kat umh je..mesti nak kuar jgak..skrg bagi can dorang sume pam minyak dulu..


snmpak kan si debaq aku tuh paling penattttt giler !! pg tadik kul 430am dh kene berjaga di taman Gelora kawal perhimpunan LYNAS..haihhhhhh ntah pape..kot takut la ada rusuhan ke apa..padahal.....jam 1115 smpai umh bwk suratkabar.cisss aku ingatkan bwk nasi minyak ke apa ke..dia lepas perut dia dulu.kami2 ni togok fresh oren je..'

Aeni aku masak sepesel kat mereka2 kat atas tuh..sup gear box + gulai tumis + ikan goreng + budu + PETAI IS rakan baik aku.. tp nasib la sup aku menjadik.lain aku suh beli lain yg dia beli.maklumlah org jantang ni mmg liat la nak suh bukak mulut tanya kat tokey kedai apa brg yg xtau..haihh supe ngan si jantang aku ni.."bang, p beli kan lengkuas,halia,perencap suh jap blh?..." diam2 dia g secara berjemaah ngan bdak kenit duaorg tuh...10minit lagik si ryan jerit.."bu, ni brg dia, ni eskrem adik ngan bb"...ok maseh...cek apa brg yg kem tadik..

perencah sup -> tepat

 
halia -> tepat
lengkuas -> DEMam !!

aku dh kata mesti downn jgak.aku dh kata dah..x ayok aku mmg ada je lah silap...tp lantak..yg mkn tekak kami 4 branak..sedap xsedap pun xpa..tp akhirnya...

tulang hilang, kuah pun sust separuh...kihkihkihkih.....dlm duk ckp2 bini xreti masak, 
hah ko tgok sendirik...

xcukup tgan, pisau pun ok jgak..
sup gear2 ni mmg peberet dia..nasib la dpt percuma setiap thun..aku nak beli benda ni sume?
ohhhh tidak mungkin...

pisau xcukup dlm nak korek, ujung sudu pun also can..
dia ni sume belasah..aku xtau nak kata apa dah..
* abaikan suar laki aku dlm bilik tuh* tabiat kotor

yg sorang ni antu pedas..gulai tumis dia mkn.sup dia tolak ketepi..nampak tu beladong kuah + air rutbir dlm pinggan..rasanya? dirik sendirik je tau.

ho yg ni plak 1st time mkn sendirik..lantak p lh byk masuk dlm perut ke byk tumpah atas meje ke janji ko bedikari sendirik..dan bila aku dpt mkn dengan tenang, masih jgk xtenang bila tercekik tulang ikan..!!masyaallah abih ns aku gumpal, msih xnak turun jgak..lok je mungkin lama2 jatuh sendirik..mungkin2..

aku ni bila mood rajin dtg, masak mmg selere wpun buku duk tepi dapur..tp bila dh msak berjemaah ngan anak2, sorang men penyapu, sorang lgik duk begayut kat kaki aku, memang aku tinggal periuk kosong je atas dapur..payah !!

sekarang ni daging korban aku ada byk ni lagi untuk standby waktu2 sesak nanti..almaklum lah daging nak ada dlm freezer mmg payah..kahkahkahkahaaa.....

tulang tgal sebongkah tu, daging 3 buku lagi..dan2..



** tulang masih joget rancak dlm lubang tekak !!!**



goodday....mesia boleh !! tetiba



//

No comments:

Post a Comment