syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 25, 2011

Langkalang

Kali ni trip mereka PK2 Mpk ni ke langkalang lagi..Nama baru Langkawi bertukar ke langKalaNG oleh en aya sendirik selaku coordinator kpd anak dia si Ryan.."Adik..abah nak g langkalang nek feri"...begitulah ayat dia selagi x berlepas...

Trip mereka belepas 15nov - 19nov 2011 seramai 35org dlm 1 bus MPK sendiri..aku pack baju sua dalam bagai sumbat molek2 dlm beg galas, bekal kan 1 mineral sebotol, gula2 angin,pain killer kot2 perlu dan brg asas yg lain..anta dia ke HQ 15nov mlm jam 925mlm.bus blepas jam 10.00mlm.

...Berlepas....dekat..dekat..jauh..jauh...jauh...........terus ilang....4ae akula ayah aku lah emak..sume aku wat sendirik tp xde sgt terdesak mane pun..dh biasa..kuar pg jam 8, pulang jam 10.00mlm kang..hbis keje lepak umh mama dulu.carik mknan,men2,rehat2 then bru blik ke PB.kain baju nak mencecah suis freezer pun aku wat xreti..sok pun rutin yg sama jgak..mlas nak tido umh mama sbb kekangan tido kami nauzubillah....kami je yg tahu..

cable car langkawi

padang besar perlis

poses pengecutan dalam tasik dayang bunting

otw balik di jeti kuala kuah


( pict len, di fesbuk tuan punya diri.malas nak upload)


Ok tiba ae sabtu paling suka..pg nanti dh jemput sang suami kat Hq..rindu xtekata kat ole2 dia beli..dorang sume smpai Hq jam 330am. jam 2am aku dh set alarm tp terbabaz ke jam 3am.budak2 sume bangun sbb nak jumpa bapak mereka tp biasalah mood pagi + ngantuk bagai, mereka duk melepek dlm kete je.aku konvoi 3 kereta.jiran deret belaka sang suami keje sama en aya, so dh decide kuar sama2 tp len2 kete..

Sekali ingatkan blh smpai sblm dorang tp sbb ada r/block kat hway Bypass, jadik lmbat prgrm...mber kene tahan flat xlulus..pulak dgn mat2 rempit duk sidai tepi jln tgok sekor2 wat aksi mcm monyet lg la jem.

Bila dah sampai hq mereka dh ada..bila dh nmpak muka si bapak apalagi suka kemain galok sorang2..mak jugak diam tekemut2 tahan rindu..salam betemu semula then "Selamat Hari Jadi semoga panjang umur, dpt keberkatan hidup dan keluarga kita bahagia"...comolot lagik..

kitaorg terus blik umh sbb time tuh dh jam 4am..dh gaya cam pagi pulak masing2 mata cerah duk tgok ole2 masing2..xpenah si bapak berenggang lama..paling lama pun dlm 1/2 ae je..lepas dah puas kelebek rete masing2, ni yg sume org dpt..kali ni aku xkem set pinggan mangkuk sume tu sbb mcm xhingin sgt la.bln nam aetu pun beli ada pun xluak pakai.baru 2 x rasmi tu pun masa time celebrate ulangtahun kawin aku ngan wat mkn2 raya kat korge jer..


 ha ni utk anak sulung..beg skolah angry bird ngan menan dia mmg WajiB kene beli !!

ni tuk bb zarra.

 
terus kene buli

ni tuk si bini..hehhe..aku kem penyepit mee je..
tp pandai pulak laki tahu minat aku kumpul magnet freezer..
 tqsm

ni pulak ole2 yg wajib bila g Langkalang.pakat sume borong coklat.Daim paling wajib!
Bila mkn terasa ada chemistry Langkawi..hehehehe
coklat je budget dah cecah 160.00..
paroh

 ni pun benda wajib jgak.minyak gamat pesanan maktua aku.
balm aku cilok 2 botol wat simpanan


Ok tamat trip langkalang...pagi ahad aku kuar umh otw ke Jb attend kawin adik angkat.bkn dia yg kawin pun tp adik laki dia.majlis nyambut menantu.mesti kene g sbb kami rapat.kebetulan dah smpai sana, seisi jejak kasih ngan mber2 study dulu.Typut, jaja, norly..mmg borak sakan sbb lama xjumpa.last pun time hbis study dulu tahun 2007.

Arine, norly, aku, typut azkiya
rayyan n imad

ni kitaorg dah nak balik Ktn..bergambau ngan anak tuan umh merangkap adik hangkat kitaorg.

 
ni otw balik, dan lagi aku bergambau dgn hasil kerja pekerja opis aku..mmg terbaekk hasil kerja mereka.selama ni aku xpenah turun site tgok tp bila dh kebetulan aku lalu jln ni, giler bangga sgt !! bukan senang nak siapkan pedestrian crrossing mcm ni.mau betul2 pakar yg dah biasa buat je..

ok aku sampai Ktn jam 5 lebih..terus ke umh maktua anta ole2 langkawi..langkah je kaki masuk umh mereka nyanyi ramai2..:Allah Selamatkan kamu...Allah selamatkan Kamu...Allah Selamatkan Angah Kita...Allah Selamatkan kamu....." alhamdulillah...tuan punya badan senyum tergamam..


No comments:

Post a Comment