syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, October 31, 2013

jahit


mcm bese pas balik keje lepak umh mama kejap. en aya petang ada raptai utk perjumpaan dato.aku stay dlm 1jam. kat kul 7ptg aku call dia pinjam hp aya nak gtau aku tgu kat umah terus je sbb mlm tu aku planning nak g The Zenith Hotel.

Kebetulan otw kat trafic light nak u-turn g opis td, nmpak banner ni terpampang...aku xleh ada je banner yg menarik pasti aku terjah..xbeli pun dapat terapi mata sudah..


Pastu terus ingat nak beli barang dapur sikit..kering dah..ok smpai umh kat maghrib aku terus mandi2 kan anak aku 3org tu..siap kan terus pakai baju jln..aku pulak mandi...solat sesiap then kemas beg dr umh pengasuh kua kan baju kotor, simpan buku sek ryan.pastu tgok tv sementara tgu en aya blik.

Jam dh kat kul 740mlm. Bese en aya smpai umh pun paling lewat 715mlm sbb tgu punch card kul 7. time ni hp kitaorg kene bar dah dekat 2minggu sbb overlimit. lupa bulan 9 punya bill xbyr.So redha je la xleh nak call. Tdak mmg pantas kilat aku dh call bkpe lmbat balik..aku bkn queen control tp aku risau benda lain..at least dia call ke apa kan..

kat kul 8mlm baru dia sampai..aku ni bese la muka mencuka xhbis2..dia masuk je pintu aku pun otomatik mulut bukak.. pompuan kan suka mbebel..xsah xbebel. bkpe abg  blik lmbat sgt? lepak minum? org nak kua, blik lewat..dh la xblh nak call...jln hempas2 tanda protes.

en aya senyum je pndang aku smbil galas beg dia.raptai hbis lmbat td..ibu...kang tolong jahit baju abg..tp ayat dia sekerat je sbb dia tau mood aku xelok terus masuk bilik..

nasib budak2 tu suh g mandi cepat sbb ibu nak kua ni....aku mmg xkan ckp la.geram marah mana blh ckp..nak kata PMS, baru je habis..peel aku kot..suka sentap2 babi buta.

dlm kete aku ckp nak g zenith jap pastu nak g beli barang dapur..pastu g mkn..pastu balik..STOP..jgn tanya2 dah..protes lagi.

sampai je zenith dlm kepala mmg nak aim sutir enbeg kot2 murah ke apa..sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..
bakpe la xramai org dtg ni.aku ckp sendiri..masuk2 je kene tulis nama dlm laptop dorang sbb if ada pape promo ke event ke dorang nak email n invite customers.. so aku ni tulis je laa..

belum sempat je nak tgok beg2 lain, baru je tgok wallet lelaki LV, mak aiiiiiiii....RM1,800.00 !!!! toleh kiri empat angka..toleh kanan 3angka....pinsann..

tapi sbb nak tgok jgak, malu pun ye jgak kan...tgokkk jgakk la smbil sosek2 ngan en aya..hahahhahahha..giler babass..beg paling mahal aku tgok brands LV rm18,000.00..

tp quality dia mmg 100 asli.

 name card ni dorang bg sesorang

huhh....

dh dpt msg
kihkihkihhh..

kali ni aku salah tempat nak terjah tp xpe..rugi masa pun ye jgak..turun2 dapat la coklat 5butir wat penyedapp..hahaahhahah...destinasi ke 2 terjah mydin pulak..time ni giler ramai..maklum la org nak deepavali.
nak Q g byar pun mcm nak beli tiket bola..tp xpe aku xkisah..aku Q.. nak suh en aya mmg tdak la..dia mane suka ramai2 manusia..berkepam2 ni.tu selalu aku ckp, nak buat mall utk dia sorang je beli.org lain xboleh beli..muka ketattt je..pasrah lagi mak.

ok pastu g mkn mlm pulak.kali ni kat RFC lagik..senang otw nak balik umah.mkn mlm pun dh kul 10mlm. 1/2 jam lagik kul 10.30 dh xblh mkn kat c2, take away only..ok dh siap mkn dlm kul 10.40mlm kitaorg gerak balik..

penat..

Sampai umh mula kan misi mengemas brg dapur.part punggah brg susun sume mmg aku suka..rasa nikmatt, berbaloi,,sonok..sume ada..sbb dapur penuh brg..tapi mmg part aku pun sokmo2..pasrah lagik..

misi terakhir carik benang ngan jarum mlm2 buta. nak jahit baju keje dia pulak..aku heran jgak bkpe nak kene jahit bagai tp xdan nak tnya dia suh iron suar keje dia dulu.dah alang2 aku iron terus baju keje aku ngan baju sek ryan..tdak nya ikut hati pagi2 baru aku thegeh2 nak iron..

dia dh suh aku iron maka dgn bersungguh dia yg jahit baju sendiri..lantak..tikam je la mane2 pun banggg..asal lekat sudah..



aku amik hp sambil dukung byqa..off kan flash sesiap..dia pndang je haku dia sound smbil sengeh..jgn ngada2 nak amik gmbar...xdan dia nak hbis aku pun elloooo, mane ada ok..xpyh nak bwk msuk pesbuk2..aku ckp lagi..elloooooo pict 18sx xblh masuk.kang bertalu2 wasap gepren nak bekenalan..org nak masuk blog je.. aku reti bab menjawab ni..hahhahahhaha..

jaat kau bang.

bila dh siap jahit nak masuk bilik tido baru la dia cite..dapat anugerah 1 calit kat bahu..abg xtau apa2 pun.kali ni dorang sorok je..patut la masa baris tadi incas suh unit moto kua, abg kua la baris tp org tolak..kat 3 kali jgak..masyaallah abg xtau pape.sungguh..aku ni melopong je dgr..dapat 1 calit dlm 5org anggota..LANS KOPRAL..

xpe la alhamdulillah dah rezeki..bkn kita yg mintak..good luck la esok..

No comments:

Post a Comment