syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 08, 2013

preparation 3 ( bandung - jakarta)


belum g lagik pun....ni masih kat kontan lagik tp dlm kepala mcm2 haku nak beli...padahal g indon pun nanti soping jgak kan...beselahh...nama pun pompuan..nafsu kuat..benda 1st aku aim adalah lunggage camni ala2 kalerful..aku usha kat mega, the store, parkson,... tp yg xthan tu butik samsonite pun !!! giler ar..tgok rege kua semula smbil kira jari tgan..muhahahahhaha....pompuan !!!

camni lah aku bkenan...brands HP pun yg PVC dlm 4rtus kbwh..tu paling besar..aku sukaaaa wat khazanah pdhal bkn g travel sokmo..tu la aku..kuat membazir...

last usha2 punya usha...habokkk pun tarak...verangann..!!!! last2 pinjam sudah..carik kat indon je.tu ayat kasik sedap hati sbb xdpt tolak beg baru.

ha ni brg lama dh aku aim..ms mula2.... book tiket flight..aku suka imagine pastu berangan...aku ada survey ms expo baby kat the zenith hotel aetu tp brands mclaren dlm 1rtus lebih xsilap..tp xbeli jgak sbb pd aku mahal..tu pun 1je dlm byk2 booth..so hold dulu..

 

dlm fb aku terjumpa jual benda yg aku carik..mama.and.kids.junction..17 Julai aku decide nak beli..aku booked dulu tp xbyr lagik...tup2 kat nak g 3 sept bru la done wat payment..kihkihkihhh..punya laa lama nak ke dpt. rege dia rm79.00 je sume stroller / buggy blh masuk tp haruslah yg bertutup cam payung tu bkn yg lipat..

so bila dh settle payment aku tgu akak ni pos on airpak.. 4 sept dh selamat smpai kat opis aku...

 taraaa......excited mcm dpt anak..

 siap tulis booked lg tu sbb takut terjual kat org lain..maklumlah 3bln book tu.. kihkihkihhhh

 xtunggu smpai umh dh bukak..selok kan....harus..duit sendiri hokey

 haaa camni la opernya aku imagine..xkoto stroller aku.nak campak pun bebas..sarung je koto..panjang x akal makcik? hheheeh. aya diam je..dia xckp byk sbb bkn duit dia, duit mak.

ok carik brg lain plak..huhh mcm2 sblm nak fly..maklumla sonot g ramai2 ni..

 
 ni utk aku..dpt gaji kene la tunaikan apa yg terbantut ms tgah2 bulan.
opsss.."shopping dihujung jari anda"

tambah koleksi lagik dan lagik....

 ada lagik ada lagik..pompuan kan suka bersoping..
ni ms lunch hour aku g ecm 2 branak ngan ryan.senang lpas amik dia kat tadika terus je g.
motif??
carik sepek mata
ni kebetulan ada sales kat optik dpn giordano tu..after less bwh 2rtus.

pastu g B/O plak carik baju selai dua.huhhh meroyan haku !!
kemeja rm69 beli 1 free 1 sapa xnak kan..kira jatuh selai rm34.50 selai la..
amikk amik...
kira amik baju paling small sbb kuruih rasa time tu..g berdua senang haku nak kua masuk fitting room.sekali amik dr saiz S,M,l,XL
xke meroyan?

 last items

ni hijab tudung..aku beli thru insta sbb aku dh dpt imagine bila bwk tudung awning yg pasti akan patah.
so, sbgai jln pintas, aku standby bwk tdung yg xpyh gosok, xpyh guna pin2 bagai.
selamat
2helai rm28 tapi aku tgok kat pasar tani selai baru rm8..
not sure la material dia camne.
byk yg lain.
kendian aku cite

ni sepek dia..tp dia ni xblh nak pakai sbbnya bulu mata tu dh mcm penyapu pnjang giler.asal pkai sepek konpem tersangkut bulu ngan cermin
ni aku beli ms jln2 carik brg kat mydin.rege dia?
rm4.90 je xpyh memahal janji lawa sudah.


 kan aku dh ckp belum g lagik dh mcm2 membeli.. "Luaskan Kuasamu " ehhh tetiba..


 
 cam bese sblm nak jln jauh, dia ni konpem kene mandikan..tp ni aku just cuci dlm je sbb en aya dh gtau luar biar dia basuh..tp selalu aku anta sini ok tp ae yg aku anta tu service dia porahh...sengaja je bangla ni wat main2 vakuum...sakitt je aku tgok..

kete ni pun kene mandikan jgak tp ni aku je boleh smbil2..

ok masuk cite pack baju..Jumaat pagi aku dh amik cuti smpai khamis.nak fly Sabtu pagi..Jumaat tu kami dh duk umh baru sibuk2 nak pack baju segala..dari kul 9am smpai kul 12pm bru habis pack..haku dh ckp bab2 pack2 baju mmg fail..padahal lepas solat jumaat dh janji nak pick up maktua pulak ngan bekpes lunch ntah kemana..dlm kepala mmg penat ni haku dh set otak nak tapau kat Radix Fried Chicken.bubur dia terangkat wa ckp lu...xcaya g try..lagipun senang aku suap utk bdak2 sekali ngan bapak budak..

 
 Radix Fried Chicken

 Menu sebijik cam KFC

 Delight A

Chicken Chop

bab nyusun dlm lunggage en aya yg buat.aku tolong kuar dlm almari mix n match mana sesuai then bg kat dia.tu diapers tu en aya yg bilang 1 ae dlm 3keping je utk si Byqa pakai..so duk dlm 4ae dlm 12keping n extra 4keping..utk zarra ngan ryan bwk la dlm 4keping standby takut terkucil ke apa..

Giler cuak lepas dh pack baju.takut overlimit 20kg..tu sebelah part aku laki bini..sebelah lagi budak2..dh kuar kan sikit baju yg rasa xpenting tp still gelabah..kang xpsal2 kene tax pulak..decide, gamble je..

to be continue....












No comments:

Post a Comment