syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 07, 2014

esbok, lantai, pintu


Alhamdulillah esbok smpai thari smlm. en aya yg balik. aku cam bese amik ryan blik sek. mlm baru smpai umh. lepak umh mama.

sbb esbok smpai, blik kerja aku g beli brg basah. esbok ada. xde hal nak mikir dah fungus tumbuh.dh boleh main masak2 secara koboi.. yehaaa



mcm brg ni.. sume ada ulat2 itam terbang2 tu.. semut jgn ckp la.
kacip..
if nak mkn, beli lauk utk aetu je. kene habis kan.
jgn ada lebih2 nak tgal.
esbok xde.
 if xmsak, mkn lua.
if xnak kua tapau.
 if mlas tapau kunyah beskut banjir..
if mlas jgak telan airlio kelat..

ok smpai umh, esbok dh ada kat dapur. dah on cuma xde isi apa2 pun lg. en aya on je. bagi dia sejuk. konpem la xcited sbb rete sendiri kan..

compartment dlm
lampu dh comey
putih

ice cube atas

teruja sgt nak salin brg masuk dlm esbok baru..tp aku xde sgt stok mknan. cuma kicap, sos, telur, ubat2,air kosong, rutbir, brg basah etc..tu je pun..
tapi mcm bohong je kan.. aku kadang tu nak jgak esbok jadik camnih..

contoh 1

contoh 2

contoh 3
ehh esbok aku
kihkihkihkihhhh

tapi tu angan2... aku kan kuat verangann. xsalah at least tu pun motivasi diri. 
yedak?

ok2 balik cite esbok aku lagi. ni port sementara je. xlama mungkin port esbok ni berubah sbb area sini kitaorg nak deco lain sikit.

toge je kan..
ada 3 kuntum fm je

tu pun kerja si zarra

smbil cabut dr esbok lama nak ke esbok baru
"jujur la syggg..aku x menapa, biar semua jelas x bebeda.."
jika nanti aku yg harus pegi, ku terima wlau xbebeda.." 
sakit hati la weh !!

tapi kan dia susun pakai sedap tarukk je. habis jahanam fm batu aku pecah. byqa cabut. xpe aku leh gam smula. kat 10butir ada atas esbok tunggu aku free aku tepek gam

taraaaaa....

hasil aku wat sorang2
depa sume dh masuk tido.
aku balance kan yg fm rubber letak side bwh, yg batu letak side atas


smlm en aya jumpa aku kat opis jap. nak tunjuk aku estimate rege main door ngan lantai umah. upernya dia dah g diam2 ms tgah kerja. dia compare kan rege. so dia nak aku tgok samaada setuju ke dak.

 ni utk main door. rege yg 1st kedai kitaorg tgok tu jauh giler larik
dorang bg 2 rege.
nyatuh rm1,850
merpauh rm1,350
tu sume xtermasuk engsel ngan aksesori pintu. sbb nak gunapakai yg lama je.
elok lg. bakpe nak mbazir
yedak
pintu dapur rm300 plus install

 ni utk papan lantai. dorang estimate utk hall dlm rm1,560 skali pasang
tmpat dia masih tmpat mula2 kami pasang dulu
 
ok tadi kitaorg dah bincang nak g sama2. nak byr deposit dulu.letak tanda jadi.
pas amik ryan kat sek, kitaorg g 3 branak.

 kedai dia kat area jln wong ah jang sebelah Elken xsilap.

 
 mula masuk aku minat giler patern camni
dh jadik pintu nmpak elegant kauu
ni kayu nyatoh
pintu saje rm1,850
ko ketuk mmg xkan bunyik
tgan ko je sakit. giler kuat kayu ni tp mahal
den amik yg mampu je

tokey tgah tunjukan patern utk main door
patern pintu kami limit sbb se kecik se besar
so kilang bg design xbyk

 pilihan 1

 pilihan 2

smlm en aya dh pilih yg 1 tu. dia suh aku pilih nak patern 1 ke 2. so mikir punya mikir, aku ikut pilihan dia. amik yg 1 tadi. kitaorg xsembur cuma cyelet je. sembur lagik lawa tp mahal sikit. en aya nak nyelet je nmpak urat2 kayu dia ckp.
ikut ko la bang

ptg ni dorang dtg ukur frame pintu.

dia nak byr deposit dah
sbb pasni nak g kelain pulak.
kene rushing sikit

inbois sementara

beres se part

lepas tu kitaorg gerak ke jln hj junid. nak tempah lantai umah. kedai masih plihan dulu KK Renovation Material supply

 

ni pilihan kayu

ada jugak jual pintu tapi kat sini mahal sikit

 tu anak tokey
en aya tengah lukis kedudukan kat dapur

tu tokey kedai
baikkkk sgt

 kuar inbois

jadik

mesti korang ckp..lahhhhh pakai jgak lantai kayu..aetu dh kene banjir..xserik2..kan? kan?
tapi kitaorg ada alasan sndiri.. bkn je nak lawa tp utk kesihatan jgak. lagipun hall tmpat kita bkumpul ae2 kan..aku lantai ni if berdiri lama mmg xtahan. ngilu sgt tapak kaki. sejuk. tu yg kami tetap nak guna kayu. lantai kayu lama? buang? no! tunggu pojek en aya seterusnya. tu dia yg handle. aku cuma nyokong.

lepas dh settle 2 keje terus g warung aja mkn thari. giler lapar nasik..

masuk kerja cam bese..






No comments:

Post a Comment