syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, January 05, 2014

my love..my best friend..my pillar .. my best partner in crime..


dia sume tuh..


 jumaat tu janji pas keje nak g tgok brg. padahal aku xtau lg cek clear ke belum tp aku kan.. bab jln mmg derass. sapa suh pandai janji.. ha kan xmemasal hangin.

balik keje tu dia wat dono je..terus je pinjam kete paktua nak g Maran ada keje sikit.. balik esok plak tuh.. dah la esok tu turn sabtu aku kene keje. dah la perut tgah lapar giler. smpai umh mendadak2 nak g. mmmg tension la kan.. nak wat keje ngan perut kosong.. so terik muka dulu tanda protes..

 iye dia pandai kawal keadaan. tau bini tgah emo. sbb muka bini mencuka. wat keje diam. lalu tepi wat dono. Tu sume PROTES.

dia mandikan anak2 aku sume.. siap pakai baju poda2 muka sikat2 rmbut lagi..pastu dia mandi. msg hp dia masuk. arr sebokkkk je lah !! garib2 nak g.. aku ngomel sorang.

ehhh ekor mata aku nmpak pas solat dia pack baju..sakit hati ?? konpem..bederauu rasa..dia ulur nak salam. aku smbut jgak. sekadar cium tgan. cium pipi NO. marah kan..

aku xtgok pun dia g. jatuhkan tilam terus baring. penat tp lapar..dah la ada beskot kering je. esbok pulak rosak. tdak aku balun buat mee goreng dah..

hadap tv kat 1/2 jam, xleh jadik. pack baju hangkot bdak2 tido umh mama. tp sblm tu aku isi perut dulu kat restoren bukit rangin..aku oder mee kari se char kueh tiow se air barli se air teh o ais se..dah gaya ibu tunggal dh aku bwk tnpa laki.. arr xkisah.. aku gamble je.. wat xtau. jgn pndang sekeliling. terus tuju meja kusi. Done.

mkn dgn aman x ko rasa? ohhhh aku rasa meja aku tu bsepah !! tp xpe. jgn hirau. terus kan mkn. byar then blah. smbil lyan maharaja lawak smbil mkn smbil lyan byqa yg ngamuk supe apa ntah melentik2 badan smbil mulut aku panggil kucing umpan suh diam. Dia xheran..xpe sabar .

ok siap mkn, terus tuju umh mama je..masuk umh smpai pun dh kat kul 1010mlm. sok keje..aya mama aku ntah g mana agihkan tilam utk mngsa banjir. cuma abah je yg ada. ok xpe xkisah sbb aku ada kunci spare.

mlm tu se msg se call samaada dr dia atau aku mmg jgn harap. dia konpem tgah bz ngan pengalamn baru. ok tido walaupun gelisah.. jujurnya aku mmg xblh gaduh2 ni tp aku ni batu. mmg keras kepala. ikut tang mana pun.

sok bgun pg jam 8 dh msuk keje..tgok hp xde pape..ok xpe..keje cam bese. bdak2 duk umh mama. aeni aku 1/2 day.

ehhh.. tetiba kat kul 9 aku dpat msg.. DADDY QAZARA.. yehhhhh hati melonjak gumbira tp dpn hp blh la..gumbira sbb apa? sbb dia dh ada kat umh pb upernya.. awal pulak dia smpai..tp aku tetap nak keras kepala..

ni antara gaduh2 pengerat org ckp

dia ni apa yg aku msg dia xnak panjang2. tu peel dia. dia layan aku cume dia reply blik apa ayat aku send, dia copy smula..if ko kat side aku konpem mendidih. tp dia lexx je..

dia suh kejut kul 11.. kul 1050pg aku dlm toilet tgok jam mmg tgerak nak kejut..tp keras kepala..syg wehhh tp time gaduh jgn tunjuk.. aku xkejut pun..M.A.L.A.S

kul 1 blik keje, g umh mama tgok dia dah ada. tgah duk sembang2 ketawa bagai ngan maktua paktua..wat dono je..smbil pgang botol air 100plus..aku dgr dia ckp " nak air sikit".. xckp apa xpndang pun..dlm hati melonjak sbb dia kecit mata kat aku... cissss bedebahh sengaja amik hati la tuh..

aku alih topik depa tgah borak.

ni ada hadiah dr adik ipar utk bizarra..terharu smpai ke opis dia anta.. maseh Ina

 
 siap ngan paper beg lagik !!

 konpom dia tgok xtahan mengetikk nak g sek

 pusing buai byqa 4kali
suka sgt la tuh

peace terus

aku dan lgik masak tempoyak cili api.. kebetulan lauk ryan buat tumpah 1 mangkuk. sian abah aku xde lauk. aku masak kejap je then terus mkn ramai2.. time ni dh mula baik2 dah..sbb dia ckp pas mkn kita kuar. hehhehe..

dlm 330 kitaorg kua bndar. duit dh masuk. xsmpai 3ae duit dh cleared. mula g survey pintu main. time ni xnak carik patern sama. just nak plain je.Masih di Yong Kong Pintu area Jln wong Ah Jang tmpat pintu kami dulu. estimate rege pun utk kayu nyatoh siap cat sume hmpir 2k. if pilih kayu mempauh siap cat dlm 1,6k sikit.. utk pintu dapur dlm rm290.

postpone dulu..nak, kitaorg mai semula sbb tempoh siap dlm 3minggu wktu tempahan dibuat. ok next step g carik esbok pulak.

4 kedai dh kitaorg msuk survey.. nak kene planning betul2. aim bwh 1k je. sbb kitaorg kene kontra dgn lantai kayu, pintu, kabinet baju lagi.. ni kedai last kitaorg masuk. kedai yg sama maktua aku beli peti 2minggu dr kami.

 
 ni area esbok 2 pintu
kami aim yg bese je. xnak besar2 sgt pun. sedang pun ok. nak carik yg 2 pintu pulak lepas ni. so antara byk2 tu kitaorg pilih yg..

 
 ni. Samsung inverter. ni patern ada 3 model. kecik sedang besar. kitaorg amik step kecik. maktua aku amik yg sedang. sbb yg ni pun dia letak rm1,299. lepas less dpt rm1,030 je. tp lepas kitaorg borak2, dia ikut rege lama. dpt la rm990


 tanda setuju, g byr downpayment dulu. ptg tu mmg xdan nak hantar. paling awal mybe senin. ok no hal la lgpun ahad off kan. xpe jgn rushing sgt. letak 5rtus tanda setuju. baki byr bila esbok sampai umh.


alhamdulillah se dh dapat

lepas pd tu kitaorg singgah lepak umh maktua..duk ronda2 musing nek moto kejap. mlm kitaorg ajak depa sume g mkn mlm ikan bakar..alhamdulillah rezeki yg ada sikit2 ni sama2 merasa semoga diberkati..

balik mkn terus blik umh kepenatan..


No comments:

Post a Comment