syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 15, 2014

lantai umah done !!


 salam maulidur rasul ke atas junjungan Nabi Muhammmad SAW..

aeni off. bangun pagi tp xde la pagi sgt. kul 8 je pun..aeni bekpes aku masak meehon ngan air white coffee je. instant je senang. se utk aku se utk en aya. budak2 share sudah makpak punya.

tgah msak mee, aku masak lunch terus. sebb aeni cina lantai nak dtg kul 10pagi. so, sume kene buat dngan pantas. aku masak tempoyak ikan selar je. goreng ikan. lada kicap kang aku buat..

bekpes bersama. heavennn la sgt.

ok proses kosongkan hall ngan dapur bermula. sume brg aku alih dlm bilik depan je.bagi lengang. senang dia nak wat keje.

 wallpaper aku mmg dh terkopak sejak bnjir ritu. xgam2 lagi.
aku bising, en aya ckp tgu lantai siap pasang baru dia gam.

 kami buat keje mmg bersatu hati
hahhahahahhaha
sore mesti ada

 
 dorang sesat. kene jgak laki aku g ngambik. tu pun dh kul 1030am.
sian dorang

 ok ni en aya suh tokey ni tgok lntai lama kitaorg blh pakai ke x lagi.
dia ckp BOLEH

 ni palet kitaorg. ada 10 kotak tp setiap se tu aku xtau berapa keping. ni kene perhati betul2 sbb time tu ada se lg umh nak psang. takut tertukar corak

 belah kiri tu pilihan baru kitaorg. en aya saje je nak match ngan kayu lantai lama.nak tgok jauh xlarik

poses pertama dorang lembarkan plastik ni dulu

 mandur tegap berdiri dimana2.
hahahhah

 
poses kedua baru lembarkan spange ni. dulu ms 1st aku pasang xde la plastik bwh tu
tp kali ni ada.

masa ni xblh dh nak lalu lalang ke depan. en aya nmpak, smbil jenggil biji mata smbil potpet.

budak2 ni kasik mkn dulu kat dapur.
sama sibuk jgak. xblh nak larang


 yg rmbut toncet tu pembantu dia. en aya duk c2 smbil borak2.lepas ni nak g tmn impian pulak tu pun if sempat la
dia mmg.
 sume blh masuk.

 ni sebab angin kuat.melayang spange tu


 
 setakat ni je dia buat. dia stop g mkn dulu.
so time ni aku baru tanak nasi. lauk dh msak.lupa
sian dorang lapar

 xpe korang isi minyak dulu sesorang

 trademark xblh tinggal
cepat b nak gentelll

ok sebenarnya aku xtau menahu jgak planning awl en aya ni. dia ni suka imagine sorang2 smbil belek2 buku. pastu baru la dia ckp kat aku apa yg dia plan..aku ingatkan separuh je bhgian dapur maksud aku dr tepi smpai bucu diantara blik air tu. tp dia ckp xelok. buat smpai ujung bilik dlm 10kaki.
aku emmm kan ajer. dia ni berseni jgak tp kene pelan2 jgn push..itu yg aku tau la.

 
  meja makan sumbat dlm bilik baju dulu.

 
 tempat ni akan bertukar wajah.

 aku dh ckp
bekerjasama !!

 
 ni aku ngan bdak2 stuck dlm bilik tgah. en aya nak lelap mata kejap
so aku kene jaga dorang smbil tgok progress keje

 
 dia ni xberapa cekap. terkebil2 buat bhgian dapur sorang2. sebab sorang lgi tgh wat finishing pasang border hall.

 
sekali dia takeover akhirnya baru la blh ikut.
 
 
 siap

dr kul 11.15pagi dorang setat wat keje sampai la kul 5ptg baru siap. tu pun umh tmn impian kene postpone esok. bukan senang wehh...berlubang kiri kanan, kene cabut balik adjust semula. 

lepas tu kitaorg terus bersih mana yg patut. aku part ngemop dlm. en aya part basuh poach. budak2 cam bese men bola. aku kene wat pantas sbb byqa time ni tgah tido. penyakit budak tu asyikk nak berdukungg je keje. 
payah

 ni bila dh siap mop.depa g bantai men bola dlm umh.
en aya aku duk lua basuh poach. habuk2 kayu byk.

 pastu gaduh..
dah biasa

 
barang dlm pun xbyk dh. insyaallah tu progress lain plak. nak buat gantung pulak lepas ni
tunggu budget
wallpaper terus je en aya gam siap2.
alhamdulillah

gelap sikit dr yg 1st dulu
aku xplanning lg nak letak karpet ke apa lg. 
xdan

buat ms skrg biar mcm ni dulu
tu pun dh happy sbb separuh dh siap

 sbb utama en aya buat parkir kat dapur gunapakai lantai yg asal adalah senang aku nak pantau bila aku tgah masak ke basuh kain ke..

 bijak kan? bontot pun xsejuk.

 cinonet pun suka sgt. blh tgok bontot ibu basuh pinggan masak sokmo2
yedak

terabur ngan menan2 depa..
camni la ruang mkn kami
bila dtg korge ramai2, blh makan atas tikar je tanpa duk atas kusi..
geliga kepala kau en aya wehhh

insyaallah ni kami nak jadik kan dry kitchen nanti. kiri kanan bhgian dapur kitaorg tu dh naik wet kitchen. so if aku nak menambah xde la kos tinggi sgt nanti. just naik kan dinding belakang je nanti tp tunggu la insyaallah harap2 jadik kenyataan. amin



No comments:

Post a Comment