syurga ku

syurga ku

Saturday, January 30, 2010

cenggini lh dia....

Anak saya semakin membesar tetapi ketinggian nye semakin lambat...wakkakakkakakkaka.....nevermind....ko ikut peel bapak ko ayam katek.....berdosa sekejap mengumpat somi sendiri..biarkan lah dah itu la anda.... 

"You are mine & I always yours"......

Apa yg kita buat kenkadang pasti anak kita ikut jgak...saya dh xleh nak layan peel nyesejak hormon tetiba x centre...ikut pandai ko la ryan...

"Abah.......cenggini lah ryan bila abah xde dirumah....." kesian kah anda kepada isteri anda?


 
 Dlm kete pun nak menconget....

  

  
 jgn xtau...itu jaring Ryan yg putuskan

  
 step pertama

  
 step kedua

  
 step ketiga

  
 step keempat 
mengaminkan doa

  
 step kelima
simpan kopiah dlm laci seperti mane abah nye buat

  
 step pertama
kuarkan pau habibah yg mane dpt free dr umh mama

  
 step kedua
tolak aje dgn kaki...mudah n cepat

  
 step ketiga
simpan buku dlm freezer
(peel ni saya x ajar)

  
 step keempat
sy dh xtau apa yg nak dibuatnye



Ni plak kisah nya apabila asben tiada dirumah bekerja shift petang..Lepas balik dr kerja, perut lapar n then masuk dapur sediakan makan mlm.Seperti biasa si penyibuk utama Ryan menjadi org yg paling penting di dapur mengalahkan chef Florence...not chef Wan sbb tergelemor sgt nanti. Saya hanya memerhati dari jauh.Nak marah kang, saya plak yg dilawan nye..."bu...bu....tepi bu...tepi ket bu......" Seisi ini melambatkan saya & menyebabkan perut saya mula bebunyi..& saya amik keputusan mkn beskut kering cicah ngan nescafe pek teh tarik..



  

  

  

  



 Ini pula gelagat dia xmoh pakai baju so saya snap pict ni "18sx".....Ketika ni saya mula dapat tahu saya mengandung kali kedua so perasaan nak marah meluap2 tetapi apakan daya...aku pasrah.....1 lemari abis dikerjakan Ryan melembang segala baju yg saya lipat....apakah ini?????????

Dah penat melembang pakaian, ko men plak tendang2 ball...asal ball melantut bawah katil, "bu....mek beci...mek ball boh tatil".......


  

  

  

  


** Gelagat anak2 dirumah adalah penyeri bagi setiap keluarga.

4 comments:

  1. huahaha...x bleh blah tgk rayyan men tendang n simpan buku dlam fridge...kepada si ibu, sila la bersabar demi kebahagiaan anak..esp yg baru berusia 7mggu itu..congrats..slmt menjadi ibu kali kedua...ini thun, kt beranak beramai2 huaahhaha....

    ReplyDelete
  2. hahhaha..lawak glex ryan ney..had0y..da tergelax2 smpai nk t'g0lek2 tgk ryan ney..hahha..ab0h kab0, t nk amek ryan bwak blik umah..sbb dy 0meh sgt!!...hahahaha..sab0 jela akak...huuu

    ReplyDelete
  3. ye la kesabaran kali ini mesti lh di tahap paling maksima.....

    ReplyDelete
  4. comel gile ah, xtaw nak cakap! nk cekik2 je rase!

    ReplyDelete