syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 10, 2012

bonus raya...

kihkihkihkihh.....aku bila jelang je raya paling best kutip payment projek sbb nak dpt bonus raya..apa lagi time bonus ni je la yg kitaorg arap2 sgt..berbaloi ko..walaupun bonus len kureng (com aku melayu lbih pd raya je) bos aku ni mmg dh jadik kebiasaan duit raya utk staff xkan dilupakan..

tu yg sronok bila menjelang je raya..bonusssssssssssssssssss......

setiap sorang tu dpt lain2..depend la atas pengalaman kerja dorang...paling tinggi dekat 4k sorang tp xde la sume..yg tertentu shj..
giler kan?
 tp tu la rezeki masing2.keje ngan com contractor bila dpt payment byk, itulah kepuasan sume..

aku?????

jeng3x.........

alhamdulillah.....

tp bonus raya kitaorg kali ni insyallah mybe minggu dpn..bos bg byhand smbil salam raya sambil ulur bonus.time tu kami ni yg byk buat salah minta ampun la cam bese.hehheehhe...

bonus ni aku nak wat saving utk renovate umh sikit then nak beli gelang utk zarra se.pastu standby pulak nak g family day...insyallah niat aku ada tp xtau lah camne bila dh dpt pegang duit..mata aku ni habuk skit...muhahahhahaaa...

Bonus raya gomen pun xkurang jgak..federal/state bg kat dorang blh la combine sikit2.wat apa yg patut..tp besenya bila tiba raya insyallah rezeki tu dtg tanpa kita sangka..sumenya berkat Ramadhan menjelang Syawal..

Alhamdulillahhhh...bulan ni penuh kenikmatan...

Persiapan raya aku utk family dah settle..kali ni sume bapak yg sponsor sbb bapak poket kembung..hahahaha...ada la kami 2 pasang sorang je baju..mcm aku sume ready made je..tu pun jimat sebab en aya thun ni pakai baju melayu lepas. xbeli.dia ckp xnak mbazir..tu yg kami mix n match je.

ryan kai baju melayu thun sudah cuma zarra je aku suh mama yg jahitkan n bling2 aku upah aya suh jahitkan.maklum la perut tgah mboyot ni xleh nak pegang jarum..haihhh....anak2 dpt la 3pasang sorang skali kasut se sorang.dah..aku suka membeli pastu simpan.biar pun beli dah lama tp aku beli time sales..
cam suar zarra aku dh beli kat 3bulan awl ms kat kl aetu.. kat sini aku spend ms carik baju je ngan kasut raya..so raya xde la nak kelam kelibut..sblm beli aku dh set mind utk event apa aku beli baju ni..so kan senang...

 budget :   en aya -----> baju melayu (tahun lepas sudah)
                           -----> songkok (tahun lepas)
                           -----> sampin (tahun lepas)
                           -----> baju kemeja selai
                           -----> baju T selai
                           -----> baju t-kolar selai
                           -----> suar jeans selai
                           -----> sipo raya sepasang

budget :      aku   -----> baju kurung pahang selai
                           -----> maxi dress selai
                           -----> kemeje selai
                           -----> tudung selai
                           -----> sipo raya sepasang

budget :      ryan      -----> baju melayu (tahun lepas je)
                               ----->songkok baru
                               ------>sampin (tahun sudah)
                               ----->baju kemeja selai
                               ------> baju T 2 helai
                               ---->baju t kolar selai
                               ------> suar short 2 helai
                               -----> suar panjang selai
                               -----> tie raya
                               ------> kasut raya sepasang

budget :      zarra     ------> baju kurung 2 helai
                               ------> tudung selai
                               ------> suar jeans selai
                               -----> baju t 2 helai
                               -----> kemeje 3 elai
                                -----> kasut raya sepasang
                                -----> tie raya
     
done !! baju harian ni beli pun blh pakai pulak wat basahan ke apa..                        

tahun ni raya kami maybe di kg aku kat Pekan..yahooooooo.....hohohohohooo balik kampungggg....

raya cam bese tukar duit raya siap2..sepupu anak sedara ramai..bese bos aku mmg regular customers kat Affin Bank.kroni ramai..nak tukar duit raya byk sekaligus senang.xpyh nak Q pnjang2.. tahun ni aku jadik money changer kejak. duit ni campur ngan duit aku ngan staff mpk sekali harung..


depan tu duit kami..sikit je pun..syok isi dlm sampul pastu nak bagi bercinta..last2 aku bg 2 3 kerat je..lebih nya masuk tabung anak..muhahahhaaha

tetiba tingat zakat laki aku xbyau lagik..masyaallah..

dialing...dialing.....


No comments:

Post a Comment