syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, September 15, 2012

yehhhh...masuk .ober c...


ok..pagi tu dlm kul 830 baru sume bangun tido..sbb mlm tu dh planning b4 tido nak gerak pg dlm kul 10 lepas bekpes kita masuk singapore..tuan umh time ni msih bwh selimut...tetamu dh bgun dulu...nih tuan umh mmg kuat tido !!

aku siap kan bebudak mandi sume. ...kemas tmpat tido...iron baju...pack baju nak bwk masuk kot2 la belengas ke hape...nak kene salin jgak kan..ada bebudak mmg cerewet tp kami ni if travel bebudak harus ikut kemana shj..sama2 rasa kepuasan...

ok dah siap blaka2, tour guide kami suh isi form dulu sesiap b4 nak msuk dlm..so part ni laki aku take over pulak..




ok DONE !!!

gerak ke basement....kitaorg dh discuss nek kete member je msuk dlm sbb kete dia pun dh selalu masuk..so punggah sume stroller kasut2, gps (wajib) masuk kete..kete kitaorg tgal kat umah..dia bwk..aku 2nd pilot duk snap pict je keje..jakun kan..mmg gituh..smbil meriba zarra nek kebas peha aku dek tongkeng dia nak kene tampung..laki aku  ngan ryan duk blakang..ok dh otw, ala....xjauh mane pun signboard woodlands...blaka2 laa...dekat je...la......jakun lagik.

 ni sume nak msuk ke jb, singapore nun kat sebelah sana..

 mmg xjauh..

bangunan tinggi2 tu..nampak? tu singapore

mmg teruja giler belum lagi masuk dlm..sepanjang nak ke town jb dah nmpak dah singapore kat seberang..sapa xteruja..dr pulau sekangkang kera dh jadi luas !!! pemisah tambak johor je..kitaorg xmsuk lagi sbb time ni nak carik tmpat bekpes dulu isi perut ngan money changer tukar duit sesiap..so, round dulu bndar jb..

kitaorg park kete betul2 kat depan money changer..kat ngan ofis exectravel,opis metrowelth, kat ngan bank..baik punya tempat..

 
jaga kete dendiam

 aku kene carik bank nak draw duit topup lagi sbb laki aku ckp tukar je la byk terus..nanti xabih tukar balik...padahal ms nak g wat pasport aku dah draw duit dh standby nak g sana..tapi dia suh aku draw lagi..hokey aku ikut... duit sume molek dlm bank aku but not my money..money dia..aku curik kad atm dia aku transfer msuk bank aku..SELAMAT...hahahhahaha..

bijak kan...xpe duit kami share2..xde nak kisah..balik2 pun perabih kat korge sendiri jgak.no hal la..so aku g maybank depan money charger..

 ni la bank apa nama ntah.aku lupa..nanti dtg sini adalah kenangan aku draw duit 1st time..aku kan suka ngimbas kenangan dulu2..

now....terus ke money changer...


time ni duit sume dlm beg aku..nmpak skit kaya..kahkahkahkahhhh.......



 usd aetu 2.44...if ko reti ngembang uncle tu mintak la byk skit...ni b4 nak tukar kitaorg suh calculate dulu rmxxx tukau usd dpt berapa..so uncle dh calculate kan....if setuju...settle..


 ko byk ni aku byk ni...moh kita g bekpes pulak...

tukar duit..DONE !!!

ni duit kitaorg..tukar byk dpt sikit....jgn menangis....

Lepas je dh tuka masuk kete, wajib terus aku hulur ke dia sume..so mmg dia la yg jadi monitor control duit masuk dlm nanti...dia dh penah masuk dulu tahun brape masihi ntah..so matawang2 ni dia bijak skit dr aku..aku lembab..bab nyopinng aku lajuuuu..

ok cari bekpes pulak..kedai dia kat blakang ospital besar jb je..kedai kat ceruk2..aku pun xtau apa kenama..bedal je la...nak mkn bekpes la konon sbb baru kul 1030 xsilap...alih2 bekpes pun dh hbis.ada roti canai je..xnak nak melantak roti canai usung bwk msuk singapore kang...melampau..paling basi pun nasi ke apa...

so xde pilihan bekpes dh hbis..dorang serve mkn tghari dh pun..so......

 ni utk aku
ns putih separuh + gulai nenas + ayam goreng rempah + ulam kacang botol + teh o ais

 ni arine punya
pekebenda tu ntah jantung pisang kot + nasi separuh +paru goreng+kuah apa ntah..+air milo ais
ni org mmg kuat mkn

 ni en aya punya
ns puti separuh+ikan keli+ lg apa ntah + air tea

 ni ryan zarra punya
roti canai je la. air share ngan makpak sudah..save

 ni muka perut dah ketat...

Bila memasing dh kenyang..terus la blh masuk dalam...yang penting benda alah ni kene standby selitkan sekali ngan boarding pass nak masuk..


ok masuk lalu kat woodlands tu..mmg teruja !!! 1st time..tetiba je lepas ke dlm ni kitaorg..mmg xjangka langsung..jam2 tu jgak ko baru nak pikir nak g, nak wat keputusan..bla..bla..bla....giler !! kahkahkahkahhh...sempoi sungguh travelling kitaorg kali nih..balunn

 ni checkpoint imigresen jb
time ni byk jgak dh kete..sebab stuck lama sgt nak check sebijik kete..
tu yg beduyun duk nunggu

 dah lepas skit2

 ni checkpoint singapore pulak.imigresen dia ada gong ada ok..bese la..
WELCOME TO SINGAPORE

sambung lagik..sakit gigi gerahammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!










No comments:

Post a Comment