syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 26, 2013

banjir 2013 (ngelas dah)


kihkihkihh...nak habis kan jgak sblm masuk 2014 punya cite..

ok umh kitaorg mula aku call depa ckp xdpt cover insurans. puan xmasuk..alamak..emm xpe la xde rezeki..selang 2ae tu jiran aku dapat. loan bank yg sama. aikk pelik..terus en aya call aku suh aku deal semula ngan bank terus call dirent agent bank yg kitaorg beli umh dulu Miss Shelly.. baca polisi tu penting jgn pandai simpan dlm fail berekpuk ! hehheh... Xdan nak ckp byk dia ketawa terus smbung ke depart insurans.. so maklumat dah amik just tunggu adjusters call nak dtg umh..

Alhamdulillah... aku ni bab2 call, tnya org, tnya status, up progress mmg muka aku.
PENGGERAK !

sok nya adjusters call. upernya adjusters yg buat umh jiran sama ngan umh aku..blh dikatakan deret umh kitaorg sume bank yg sama.. kihkihkihkihhh

Adjusters ni bkn dr bank tp dr bdan tertentu. aku xnak mention kat sini.. tp bagus kerja pun cepat..dorang cuma cover ikut paras ketinggian air yg kene. contoh area2 mmg dia dh estimate byk tuh. area sg isap sume dpt insurans tinggi. ok harga ikut semasa. umah aku dpt cover main door, lantai kayu, plug suis, pintu, cat dan yg kecik2. perabot mmg aku xamik..adjusters estimate dlm rm5*** jgak... alhamdulillah..

skrg cek dah ada cuma masih tgu sign dr org atas.. so planning kitaorg dah ada..dh set-up aetu..insyaallah pelan2 jln..

 ni tikar aku dpt dr IKRAM. dorang bagi 2 lembar. so aku plan nak letak kat hall
tp xdan 2 ae ko tgok tikar aku naik kulapuk..
sbb simen sejuk kan..nak kene lap manjang
dari kaler lawa jadik kusam

 ni tikar yg berendam banjir..dah basuh dah.. taruk yang ni nmpak mcm ok
smpai ke aeni xde kulapuk
yg tepi sana aku just taruk tikar lipat je
xpe la buat sementara nak duduk2 
rete umh aku pun yg blh diselamatkan xbyk
tp xpe rezeki takat tu je
insyallah kumpul dr mula

 ha ni la TUKUN yang aku ckp ritu..
byk wehh jasa beliau
ni rak tv ni nyawa2 ikan
xpe bertahan dulu buat sementara

 depan ni la kami duk lepak setiap ae..

 ha tikar ni se lg. aku dpt 2 kan.. yang ni pun aetu letak kat depan tp naik kulapuk..
so se letak dlm blik aku, se lg letak kat dapur
tp xlama patern tmpat ni akan berubah
tungguuuuu

 ni pun dh lama xberfungsi

 kesenian mula tumbuh meliar

 sedihh tp xpe
bertahan dulu

 kosong sume..
lemari katun dh lama ke dlm..nak tau mana aku sumbat baju2 depa?

 tuhhhhh kat dlm lnsir tuh..
robok serbaguna
hehhehehhhehe
dlm tong biru tu baju Byqa

 ni robok kami laki bini..
seni giler kan...
xpe bebas kulapuk

 lemari ni kan tenggelam dek air..mula ingatkan dh kering tp lama2 kuar air mcm air kencing kuning + busuk
upernya xkering sepenuhnya
aku mmg fedup nak buang lele dh mlm tu tp en aya aku kan cerdik
kutip batu bata then kasik hangkat lemari bg tinggi
terberak kami angkat 2 org tau.
gagah wehh
so lepas ni senang nak lap if ada lg air. yg penting nak sapu pun senang

 ni tuala2 kene air aetu..tuala kami ngan tuala tetamu jagk
alas lemari kasut aku wat masuk dlm ni sbb kayu dia bau busuk..
so aku pun cedikk la wehh

cadar ngan selimut kitaorg.. katil se je tp bendaalah ni nauzubillah
mcm byk katil kan..

setakat ni je la entry pasal banjir..so far alhamdulillah kehidupan kembali normal..walaupun xmcm dulu tp kami sentiasa berpesan nasib org lain lagi teruk..ujian Allah kita xboleh nak duga..Dugaan yg berat dr Allah,  kita tangani dgn penuh rasa syukur..

 dlm kenangan

 tetiba nak up umh sewa kitaorg dulu

rindu !!!


No comments:

Post a Comment