syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 07, 2009

raya dtg lagi



Camner erk nak mula mukadimah ni..Raya??? Apa yg istemewa nyer pd sy disambut kali ni? Langsung xde mood nak cerita tentang raya tp bialah sy nukilan kan sdikit supaya belog sy ni nmpak di update kan oleh pencipta belog ini sendiri..


Lebaran kali ini agak mengembirakan sy kerana byk royalti yg datang utk sy berhari raya.Seperti tahun2 sudah, persiapan raya saya agak rancak dan dpt dibereskan mengikut lunas2 islam....chhooiiii!!!!....dr segi pkaian suami, anak, umh,duit raya, mkanan sume namun raya kali ini agak memeranjatkan saya kerana apa yg masih kurang bg saya menyambut raya setelah di tick list kan dlm memo home adalah ketiadaan SEPASANG BAJU RAYA buat saya !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! waaaaaaa.....waaaaa.......waaaaaaaaa.......Mencari combination colur pink +biru amat menyeksakan saya berhimpit2 dlm lautan manusia....TIDAk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inilah kali pertama sy smbut tanpa memakai baju raya yang setelah ditelitikan betul2, setiap tahun baju kurung pasti ada untuk saiz sebesar sy apabila dibeli disaat2 akhir (itulah amalan sy soping last minute) namun apakan daya..... sy cuma berendam airmata sedangkan asben dan anak saya beraya dgan baju raya mereka.. Ketensionan saya amat lah ketara di pagi raya..


Namun xpe, kedukaan saya terbalas apabila dgn baik hati nya asben sy melencong ke Kamdar pd raya ke-4 untuk mengotakan janji menghadiahkan isterinye 5 pasang kain ela sbgai pengubat raya...hahahhahahahah....apa lg mcm org disorangkan bantal, sy tanpa berlengah lg mendaki tangga eskalator meninggalkan anak & asben di blakang smbil mata meninjau2 kain2 yg tergantung di tepi tangga..


Huhuhuhuhuu....puassss....!!!!! sume kain yang sy bkenan saya balun...sy xkira harga nye asalkan hati sy puas !!! Tunggu ko next raya akan ku balas kedendaman berhari raya dgn lebih grand lg..Akan ku terjah ke Kuala Lumpur untuk sopping raya next year..Saya promise !!! whatever nak jadik...jadik lh...sy xkira.


Hanya ini yg saya pilih setelah semuanye ditapis mengikut undang2 SIRIM....



Melayan karenah Rayyan bermain bunga api di mlm raya....(oiii org g mesejid takbir raya lh woiiii....sy mjerit kpd asben di alam mimpi..)


wajah2 kesayangan sy di pagi raya...maaf ibu xdpt trut sama kerana dek kebogelan ibu utk memakai sepasang kurung raya


dan lg rayyan menggodemkan uno ntah cpa punya ntah


moh kita jln raya...vvrrrooommmm


uuuiiihhhhh...sian asben sy tetido dek kekenyangan



** Persiapan list raya utk next year sudah sy siapkan & sy button pd memo home siap2..

No comments:

Post a Comment