syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 16, 2013

ramadhan 6


mcm bese xde undangan..so meh main masak2
  • ikan goreng..nak sedap isi smbal percik yg lebih aetu
  • kacang buncis goreng
  • sambal hitam
  • tomyam
  • dessert koktail buah campuran
  • murtabak
  • air nenas

 mula2 siang ikan dulu.3ketoi kat yuyi.
ni pek yg paling murah.
seronyehhh ek aku siang?
ekor xpyh gunting, biaq terjuntai.kepat sodap tu

ni bakul harta karun..

 ni tomyam je pun.msak sendiri.pes bhn2 dia aku beli yg dh siap packing kat yuyi.
kat c2 dh ada yg siap paket dh.ko tgok rege je pastu msuk bakul
pilihan aku harus la paling murah sbb tgah blan.
muhahahahahha

ni koli sebutir je dlm dapur aku..pun beli kat cowboy lama. ms duk menyewa dulu..kan ke giler.nak msak telur kang aku basuh la plak..msak sayur ke basuh lagi.sbb tu tgah2 berkilat.asyik kene sental manjang.
 sekor ikan aku simpan stok esok. 
2 ketoi ni cukup la perut kami 4org.
aku goreng kan pastu tutup ngan tudung piuk.
kang belanar lantai dapur kene percik minyak..
tp mcm bese pas aku msak aku mop..
tu penting !

aku slimut ikan aku ngan lada percik aetu..gunapakai semula.sian pulak toge je ikan ni.
bagi nak bangkit selera buka, aku taruk smbal percik kasik lawa
hasil nya camni.geli ek nak mkn..?
terkangkang je ikan aku

 
  ni aku kuar kan sebungkus.aku cekau berapa kerat je.umh aku sapa la yg hantu sayur..
aku je pun..sbb tu senang je.. ingat nak amik 5batang je tp mcm bongokk je nk masak...

 hasilnya.

 sapa nak gtau..best..pedas2..jiran umh aku buat
rm5 sebekas
mkn masa sahur best ikan goreng cicah smbal pun dh alhamdulillah
setakat pose kami dh lenjan 4bekas

 
air nenas ni dr tin.en aya suka mkn buah2 dlm tin. ni lebih dia mkn ngan ryan 
so dia request suh aku potong dadu nenas watkan air utk berbuka
kurma tu sengaja padahal xusik2 pun.

 ni dessert yg terkepam dr 1st pose.smlm baru buat.
peberat kami anak branak
ni baru pas msak atas dapur.aku salin dlm mangkuk

 then aku simpan dlm esbok.
byk tul khazanah dlm esbok aku weh.
.mknan lebihan aku simpan jgak tp aku makesure ltak dlm tapawe bertutup.
dan 2ae xberusik, wasallam msuk tongsmpah.

jgn tertipu..ni lepas aku dh pack siap2 dlm tapawe
utk sedekah dlm blan pose ni..
aku sengaja bg lpas berbuka.at least aku blh testing apa yg kureng
nak bg org biar sedap..
yedak?

hasilnya camnih
yg 2bkas atas tu aku nak kasik jiran kiri kanan, yg bwh stok kami cuci mulut
nmpak byk kan dlm mangkuk td.tp ni je dpt sebab pekat
isi tepung kastard tu yg memekatkan rasanya kot
masa panas cair sikit..
arggg whatever la janji buat

 alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment