syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 10, 2013

sahur & ramadhan pertama..


Selamat berpuasa semua...Alhamdulillah puasa tahun ni aku dah xlapar mcm tahun lepas sbb skrg aku sorang, tahun lpas aku berdua.tu yg byk kali aku ngelat secara diam..

wokeh harap2 pose kali insyaallah sempurna.

1st sahur kitaorg xsahur pun..terbabas tido padahal jam enpon sesorang lock, asal bunyik jer, haku off..bangsa ngantuk sgt, terik toto demmmmmm kojol...
zzzzzzzZZZZZZzzzzz...

opsss almaklumlah...skrg bilik dh taraf hotel tinggi skit dr 'bilik'..huiiiiii sejak duk sejuk2 ni, asal nak bangun je bila nak masuk toilet, badan bersentuh je ngan jenang pintu toilet rasa mcm sentuh karen...grrrrrr..muhahahhahaahaha

motif sbb blik dh pasang econ...tu je.
ala.. bangga ar bkn apa somi blanje..suh plih nak econ ke nak spotrim...spotrim tgok je.econ utk sume..econ bang !!

ok balik cite pose..sahur 1st haku dan wat air milo suam ngan capai kurma 4bijik.bwk masuk bilik sua ke mulut aya. tu pun sorang liat bangun..dan 3togok dia terus kebah peluk arah. time tu haku rasa kul 534pagi..xpe xdisengajakan..

siap...sambung tido sementara nak tgu 630.

kebiasaan opis aku bila sambut bulan pose mmg wajib cuti..aku ni bila cuti ngan anak2 aku sume cuti.mmg dh wajib.malas haku nak ulang alik dr umh masuk LKNP.pastu kang thari nak mai jemput anta Kafa pulak..ohhh malas !

meh la kita duk secara berjemaah kat umah ramai2 kecuali laki aku dia kene keje sbb mber cuti..aetu aku planning nak berbuka ramai2.xbelah korge aku belah korge maktua aku nak ajak dtg umh.lama dh xwat mkn2 kat umah.tingin sgt rasanya..masak sdn bhd pun xpe.xsedap jadik sedap.Tagline Datuk Fazley 
 "Masaklah Dengan Penuh Kasih Sayang".. gituh

aku nak ajak family aku dulu buka kat umh.thari aya balik umh rehat kitaorg g kuar jap beli brg nak msak.mcm biasa buku ni utk kali ke2 ramadhan aku guna..

kali ni aku nak masak ikan percik..

buku ni mmg bagus.org mcm aku yg baru nak test, blh beli sbb buku ni dia ajr xde la simpang siur..senang nak paham..aku xmalu pun mmg aku xreti sgt tp aku berani nak cuba.apa susah, masaklah dengan penuh kasih sayang...

aku tau aku kene wat byk keje sbb tetamu nak dtg.walaupun korge sendiri tp aku tetap anggap depa tetamu.apa yg penting dr depan ke blakang aku nak bersih !! xpe la sakit badan nak masak pun nak mop lantai pun xkisah.tp kain setimbun gunung dlm blik je aku xdan nak settle.maklumla aya xde tp nasib baik sblm g keje dia dh bersihkan maintoilet dulu..

menu aku sediakan :-
  • nasi putih
  • ikan goreng
  • ikan percik
  • gulai ayam masak lemak cili padi
  • sayur campur
  • sambal hitam
  • ikan masin
  • murtabak (beli)
  • kuih muih (beli)
  • air orange juice
  • air teo O
nmpak senang je kan.tp aku ni nak siapkan bahan2, nak blend lada, potong bwang, siang ayam ikan sume..uhhh..kebas tulang belikat..pulak tu stok lada blender dh hbis dlm peti.tidak mmg setabung aku wat stok ujung mgu aku operate lada siap2..arghhh xpe..janji masakn aku menjadik.

se yg aku xdan nak buat coktail buah.bahan2 dh beli tp emmmm...simpan len x. mujur sblm dorang dtg aku dah siap kmas mop umh sume.aya blik kul 7 santak nak berbuka baru muncul..keje xpela kan..mama aku cam bese mesti jeling2 tgok umh aku.mane sepah dia sound direct.kias2 pun tinge aku akan dgr..

ok dia msuk hall..mesti duk atas sofa tgok tv sambil tgu berbuka.aku berdetak sorang.dlm 5mnit aku masuk hall carik dia tp xde plak dia tgok tv kan...carik2 upernya masyaallah.....
bila masa dia duk dlm blik aku siap psang econ bentang tilam lagik sambil lipat kain baju yg setimbun tu..huhhberpeluh aku tgok.dah kene bebel tp aku xkisah sbb mmg aku xdan nak settle..ala lipat pun bkn sume.baju aku ngan aya je..baju kenit2 3org tu aku asingkan siap2.xpe sy lipat yg budak2..huhuhuuuuu

ok waktu berbuka dh tiba..selamat berbuka..happy sebb 1st ramadhan sy berjaya kumpulkan adik beradik sy walaupun xde sorang..xpe la maybe nextime la sbb msg pun dh lambat.


selesai berbuka kebiasaan yg lelaki akan solat berjemaah di imamkan abah aku.dorang solat maghrib kat hall..aku masih kat dapur kemas2.time ni aku dh mula pening kepala..telan 2 biji pantalon nak tahan sakit.bese bila skit kepala aku terus baring rehat tp sbb ada tetamu, aku kuatkan la jgak..bkn senang nak dpt waktu mcm ni kan..maseh uollss..

nextime insyaallah korge maktua pulak...


No comments:

Post a Comment