syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 04, 2009

ini cerita saya



3G
Selama ni pakai hp canggih manggih konon nak share mms ler,3G, snap pict bagai...org nak pakai hp canggih,saya pun nak jgak tp bila dh hang, sepupu sy la yg mjadi mangsa..terutama aih yg pndai selok belok ni.."aih.... tgok hp akak jap bleh? org nak anto msg, akak xleh nak bukak la..pesal ni..virus ke hape ni"? tu je yg saya tau bila dunia nak terokai hp saya x blajar di alam psekolahan..if depa xpndai nak buat, ha saya anta je kat kdai cina ktn parade..amik ko skali charge rm30. mcm bongok. tp saya lg bongok.. tp no hal as long as hp saya kembali bnafas seperti biasa..

Dulu kai topup, tp asben gatey nak kai line konon dulu waktu gawat duit nak topup xde.time tu tgah pgnant.asben slalu nek rompin..syg bini, last decide kai la line.. takut bini teberanak sorang...jakun x jakun saya, smpai kan nak tido pun meh call2 lagi...padahal tu sebelah sebelah. betul la baru dtg dr planet marikh dua ekor ni..

Smlm baru saya tahu nak guna 3G. tu pun angah yg ajar kat umh makteh..kalo x, 3G aktif sokmo, bil on 3G, tp si pemakai buta 3G..ekkekekke....."ke excited tan" dpt 3G sgt menyeronokkan tp bila nak 3G ngan asben...error !! "cehh..bongok ! line ngan aya pun xleh..ingat kan boleh" saya ngomel sorang2.. thari tadi duk cite2 ngan aya smbil baring2.. seb bek xberlaku kejadian beromen kalo x, mau terlepas smayang jumaat. saya pun cite la yg hp ni dh boleh 3G..asben pun nak jgak..emm teray punya teray akhir nye bole..apa lg sorang di luar, sorang atas katil, sesi ber 3G pun berlaku..huhuuuu...haruslah slpas ni asben nak nek rompin 3-4 ae pun xpe..saya rela. saya dh bole tgok dia dlm hp..la...la...la.....

Inilah guna nya 3G & mengopakkan duit poket saya ngan asben saya..


Sidai kain.
Smlm lpas mandi kul 9.30mlm basuh la kain...lpas tu sidai lak kain..Hujan tgah renyai2..kiri kanan xde org.Sume balik kg..Keselaluan keauratan saya ditegur oleh asben bila mau kuar sidai baju ke nyapu sampah di porch.."bu...pkai la elok skit..kang org nmpak segala bulu kaki yg dh menyerupai bulu kaki abg kang mulalah malu..ishhh...yelah2...smbil mulut dimuncungkan tanda protes."

Ha skali ko, bila mlas nak salin pape, asben plak xde keje shift ptg smlm, suar pndek cina apek tanam sayur pun saya lenjan. Tp masih cover line.Bila kete lalu, menciput lari dlm umh. Tapi smlm saya xdan nak lari dah.. Tetiba mber asben dtg nak byr duit saman..mak datuk menggelupur saya celah2 bakul kain..terus duk mengcangkung kirai2 kan spenda konon2 tgah asingkan spenda la..( pd pndangan mber asben tu..) "Ni umh aya? Haar umh aya. Ni tolong kasik duit kat aya.Arrr...Ok abg letak je atas batu pagar tu nanti saya amik kasik kat dia.." dgan muka pelik dia pun letak la kat tmpat yg saya sruh td..ngan tahan malu tahap dewa, saya wat xtau jer smbil pndang bwh mengcover segala betis peha saya yg kurus keding ni supaya tidak dinampak..uuhhhhh...lega...." mampus la aku kalo dia gtau laki aku..." mau kene ni...arggg lantak..
(saya menambahkan dosa di atas kepala suami saya ) ampunkan ibu ye abg..pasti ni la ayat yg akan sy guna pakai bila asben saya berbunyik nanti..

Rupe2 nye...." Ya....aku dh kasik kat mek ko td duit saman ".....tu jer ayat mber bgatau rupanye bila asben saya cerita kat saya...Selamat2...saya pun buka la cite tntang kejadian cemas, kot2 reaksi asben nak marah ke hapa, rupa nye dia sengehhh.......kui...kui...kui.....laki aku pun sama naik jgak.

Air
Ni lagi se cite yg xleh nak di cover line...berlaku di jamban berak umah saya..." adooiiii sakitnye perut bu.....berak sebentar...air pulak xde..sial sungguh ! taik dh tahap kat lobang buntut, air plak wat hal..abg..abg ttp ke paip air kat lua tuh? nak berak ni..air kering.."ehhh mane nyer ttp..kot air lmbat nek.Pulas la pili atas shower tu...ishhh...taim org nak berak lele air plak xde..suh la owner umhh ganti camni gaya..smabil terkemut2 menahan taik yg nak keluar, berlari2 anak smentara tgu air penuh...argggg....nak kuar dhhhhhh.............

Tup...tup...sedang saya ralit mengeluarkan sisa2 toksik dlm badan...woooiiii.....g sana la.......ryan kuakkan pintu jamban. rupanye saya xkunci pintu cuma saya rapatkan saja...berdekah2 asben saya ketawa..fuhhh...jgn la buta mata anak aku sudah..masyaallah.

No comments:

Post a Comment