syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, March 06, 2010

kejadian semalam...

Semalam g jalan megamall saje pusing2.Ada pulak PC Fair..ehhh tetiba nak beli laptop la pulak..se lg mengidam benda yg cam bongok2..dan dan je wat keputusan nak beli..call along n aih dulu minta pendapat.maklumlh depa pakar IT bagi my family..xrugi degree IT masing2..ekekekkee....

Saya :     aih, if akak nk beli laptop kan, brand apa ok?
Aih:         Emmm byk...budget akak brape?
Saya:       2k je sudah..
Aih:         Tgok la Dell ke, acer ke,Hp pun ok...
Saya:       oooooo...em ok2..nanti akak survey dulu.

(** perbualan ngan aih jam 930 mlm mcm ckp dlm mimpi...
       sememang nye dia tgah bermimpi taim tuh...T.I.D.O)


       hampeh......

Saya:         Along, laptop apa yg ok?
Along:        budget?
Saya:          2k
Along:        try carik LENOVO from IBM. bagus n tahan lasak..
Saya:          (terus saya teringat classmate di Unitar budak IT
                   ckp brand IBM top !!)
                   Semacam bongok n budak baru blajar...
                   abis tu Lenovo tu bwh apa?
                   Dell, Acer, Toshiba?
Along:         Bwh IBM.carik je Lenovo.awk nak beli kat Pc fair ke?
                   xpayah beli harga sama ye jgak kat kedai bese..
                   servey kedai len dulu...
Saya:          Oh yeke....
                   (mmg sifat aku buruk xpernah sabar dgn apa2 benda)
                    xpikir panjang
                   Emm...ok la nanti la survey2 dulu....


Berjalan la saya 3 branak dlm PC fair megamall..tapi sekadar tgok sebab nya alah membeli menang memakai..so decide tunggu survey kedai lain dulu...Akhirnya menuju ke My's 10 pusat komputer di belakang megamall...saya dah jumpa apa yang saya carik.....

Tunggu ko tengahari ni saya akan p terjah bersama along n the gang....




 

 

Specifications
Processor Intel Core2 Duo processor SP9400 (2.40GHz, 6MB L2, 1066MHz FSB)
Memory 2 GB PC3-8500 DDR3 SDRAM 1067MHz SODIMM Memory (1 DIMM)
Operating System Genuine Windows XP Professional (preinstalled via downgrade rights in Windows Vista Business)
Display 14.1 WXGA+ TFT, w/ LED Backlight
System Graphics Intel GMA 4500MHD
Hard Disk Drive 120 GB HDD, 5400rpm
Optical Drive DVD Recordable 8x Max Dual Layer, bluetooth, web cam, altec lansing speaker,Ultrabay Slim (Serial ATA)
Fingerprint Reader
Network Intel WiFi Link 5100
Battery 6 cell Li-Ion Battery

No comments:

Post a Comment