syurga ku

syurga ku
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 03, 2010

tetiba jek...

Smlm g mkn mee hoon sup kat Bkt Bay Route naik la moto bersama En Aya. thari ngan panas  terik saya dah x hirau janji dapat mkn mee + kuah + sambal kicap yang pedas.hitam kelat fuhhhhh....itu yang saya inginkan..En aya sekadar memerhati sambil minum air sirap limau.perut dah kenyang so ko tgok je ok..jangan byk melawan taim2 isteri sedang mengidam..Slurppp...slurppp.....panas + pedas membuatkan saya xhirau dah org sekeliling.janji apa yang saya nak, saya dapat..yeh !!! saya berjaya habis kan..

Turun dari bukit Bay Route, En Aya tanpa membrek moto terus turun dengan laju tanpa mempedulikan si isteri di belakang. Bongok ..Saya yang tengah mengandung rasa mcm nak terkeluar dah isi perut..geli geleman dah b_y_t ni..eeiiiii jahanam betoi mat rempit ni..papp !!! nah ko atas kepala pelepuk skali.Tapi nasib bek pakai helmet.xrasa sakit...hehhehe....

Sampai ofis, saya duk depan kipas, skali apa yang jadi???? terus rasa ada semacam benda nek atas kepala.nah ko...!!!! bwekkkkk.....satu mangkuk mee hoon yang saya melahap tadi habis dah dimuntahkan smula dlm sinki..binawe..melayang duit...duk dalam ofis merehatkan badan...

Petang, penyelia ofis dtg bwk apam balik..makan lagi...rezeki2...Taim nak balik ke rumah petang amik ryan dulu. sedang tgah drive, kepala melayang2, tekak rasa loya tapi sya tahan.nak benti kete kang jem bagai plak kat bkang simpang ni..ishh..ish...tahan2...sampai je selekoh depan padang depan rumah, saya dah xboleh nak tahan.brek emergency dan bukak pintu, skali abis apam balik + air soya yang saya minum tadi saya muntah tepi longkang..masa tu memang dh x hirau mata yang memandang.Call En aya suh mai tgok si isteri yang sedang xberdaya campur dgn sifat yang mengada2 (hehhehehhehe) minta belas kasihan la konon tapi hampeh dia suh drive pelan2 balik ke rumah sambil dia ikut blakang ngan moto.Bukan nye nak tolong drive kan...hampeh..sekali lagi action saya x menjadi.

Petang tu saya tido dengan perut kosong ngan kepala berpusing2.En Aya pun melayan karenah ryan g meronda2..Tido la saya dengan nyenyak.

Malam En aya tapaukan nasi ayam kunyit untuk alas perut..xbest pun tp bedal je janji bb dalam perut ni x lapar sudah..Taim ni En aya mengambil part mengemas rumah, basuh pinggang yang dh penuh sinki (maklum la bau pas blik bercuti sume cam tunggang langgang lagi, x abis kemas) dan ni la masa En aya menjadi bapa mithali....saya cuma terbungkang depan tv..

Ehhhh...tetiba mengidam
nak makan kentang Mc'd yang masin2..ehhh tetiba nak kek secret resepi...ehhh tetiba nak taik hidung cina palak...sungguh mengada2 ok..apa lagi jom yang kita g beli sambil tu bole masuk duit dalam bank...macam disorongkan bantal, laju jek aya bersiap..hehheehhehe....

Jam 930 malam saya kuar,  seb bek kedai kek tu x tutup lagi.saya hanya tapau memandangkan kesihatan diri begitu buruk. Tapi satu benda yang saya xdapat iaitu kentang goreng Mc'd sebab nya En aya malas dah nak pusing masuk ke Teluk Cempedak..emmmmm....melepas kentang goreng aku.

Whatever pun ini memang sikap mengada2 saya bila masuk3 bulan lebih mengandung..
bila la nak kembali normal ?



 
 se untuk saya, se lagi utk En aya

  
 nampak x taik hidung ats kotak kek tuh?.....tidak dilupakan

  
 tang..tang..tang....

  
kek saya
(sugar free moist chocholate)
Rm 6.80 per spice

 
Kek En aya
(Black Forest)
Rm 6.50 per spice



2 comments:

  1. ala yana,tengok kek ni...mcm nk mkn kek la plk....hilang mood diet...hehe

    ReplyDelete
  2. yana..kita exchange link jom....singgah ye

    ReplyDelete